سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۲۲:۲۵
 

اخبار

یک خاطره از عملیات طریق القدس و فتح المبین

گفتگوی کوتاه با یکی از همکاران ایثارگر و رزمنده بمناسبت هفته دفاع مقدس

پایگاه اطلاع رسانی و خبر روابط عمومی بمناسبت هفته دفاع مقدس گفتگوی کوتاهی با یکی از همکاران ایثارگرمان که در زمان جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل خدمت می کرد،انجام داده است.

  • لطفا خودتان را معرفی و خاطره خود را برای همکاران تعریف کنید؟

   حیدر سالم پور هستم جمعی لشکر 21 حمزه تیپ 3 گردان 174 گروهان یک دسته پیاده مستقر در عملیات جنوب.که به مناسبت هفته دفاع مقدس مایلم یکی از خاطرات خود را تعریف نمایم.

در روز نهم اردیبهشت ماه سال 1361  در چهلمین روز عملیات بزرگ فتح المبین، عملیات طریق القدس در شرق کارون آغاز گردید که با عبوراز رودخانه  و تصرف جاده خرمشهر اهواز همراه بود و پیشروی بسوی خرمشهر. در آخرین عملیات ،که روز سوم خرداد وآزادسازی خرمشهر عزیز بود از گروهان عملیاتی ما که منطقه شلمچه را باز پس گرفته بود، تنها یک نفر به شهادت رسید و آنهم شهید جاودان احمد رشیدی فر از بچه های مومن و پاک خرمشهر بود. ایشان در روز آزادسازی خرمشهر جان پاکش را تقدیم این آب و خاک و شهرش خرمشهر کرد. در این روزها یاد و خاطره تمام شهدا و بویژه شهید رشیدی فر و همسنگر دیگرم شهید سید علی موسوی فر را که افتخار همسنگری و همرزمی با آنها را داشتم گرامی می دارم و به روح پرفتوح آنها درود می فرستم. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.( نفر دوم ایستاده از چپ شهید رشیدی فر ونفر ایستاده از راست شهید موسوی )

 خاطره2
خاطره5
خاطره 4
خاطره3

۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۶:۲۵
تعداد بازدید : ۲,۰۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید