سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۸

اخبار

حضورمدیرمنابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و مدیر عامل سازمان در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

مدیرعامل سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت :سابقه و نقش بیمارستان های صنعت نفت در کشور ودر سطح شرکت ملی نفت نقش پیشگیرانه بوده و یکی از مدرنترین بیمارستان ها، در آن زمان بیمارستان نفت آبادان بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان –  دکتر مولایی معاون منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و دکتر حبیب اله سمیع مدیرعامل سازمان صبح امروز چهارشنبه 8 اسفندماه از به منطقه آبادان سفر کردند و ضمن شرکت در جلسات متعدد، با مدیران بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان و مدیران شرکت های خدمات گیرنده در منطقه(شرکت پالایش نفت، نفت و گاز، دانشکده و دانشگاه صنعت نفت، پتروشیمی، از نزدیک در جریان مسایل موجود و مشکلات فعلی در ارائه خدمات بهینه قرار گرفتند.  در ابتدای جلسه آقای دکتر سمیع گفت: فلسفه وجودی حضور ما در آبادان،نیروی انسانی شاغل در منطقه است. همچنین در این منطقه بیمارستان خصوصی وجود ندارد و در اصل بیمارستان نفت تهران برای کمک به بیمارستان آبادان ساخته شد.سابقه و نقش بیمارستان های صنعت نفت در کشور از حدود سالهای قبل، نقش پیشگیرانه در سطح شرکت ملی نفت انجام می شده و یکی از مدرنترین بیمارستان ها در آن زمان بیمارستان نفت آبادان بوده است.این بیمارستان در حال حاضر یکی از مراکز فرسوده است و خدمات بازسازی درحد راه اندازی مجدد بوده است و علت اینکه طرح بیمارستان جدید اجرا شده، اینست که این بیمارستان شایسته خانواده نفت نیست،برای تکمیل بیمارستان با توجه به وضعیت قیمت های مصالح وتجهیزات، نیاز به افزایش اعتبار داریم که امیدواریم بتوانیم از طریق سهم 1% عمرانی شرکت پالایش و پخش بتوانیم بودجه مورد نیاز را از این بند تامین کرده و طرح را بپایان ببریم.

عمده مسایل و مشکلات مانند سایر نقاط کشور، نیروی انسانی است.که نیروهای ما از معادل های ریالی مکرری که گرفته اند و امکان پیشرفت چارت ندارند و همچنین بدلیل تخصصی بودن مدارکشان، امکان کاریابی در سایر شرکت ها ندارند.1400 نفر در 4سال گذشته بازنشسته شده اند و در قالب بازنشستگان مجدد به سیستم ما بازمی گردند. 30% از آنان از سایر مراکز خرید خدمت می کنند و 70% از بیمارستان های نفت خدمات می گیرند.تا حد امکان با حداقل نیرو و در حد رفع نیازهای جدی، مجوز پرکیس یا حجمی داریم، اما این در جهت نیروهای دائمی برای ما کار نمی کنند وبالاخره اینکه بخش عمده سرویس گیرندگان بومی، بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند و تمایل به استفاده از خدمات بیمارستان های ما را دارند. از مهر 96 تا کنون مطالبات مراکز ما پرداخت نشده، هتلینگ و ضریب K  دولتی، بهیچ وجه هزینه های ما را جبران نمی کند، اما ما این را در قالب تعهد و خدمت صنعت نفت به مردم بومی می بینیم.حتی بیمارستان های دانشگاهی نیز با ضریب 2k نیز اذعان دارند که نمی شود هزینه ها را پوشش داد. برای اینکه بتوانیم به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات بهینه ارائه کنیم لازم است تامین اجتماعی لااقل مطالبات ما تا سال 1396 را بپردازد.

دکتر نصراله حسونی بحرینی در ادامه سخنان مدیرعامل سازمان گفت: با توجه به قدمت بیمارستان،هزینه های زیادی برای نگهداری و آورهال می شود تا بتوانیم ارائه خدمات را ادامه دهیم. در این مرکز روزانه 700 نفر به پلی کلینیک داریم، کادر پزشکی از نظر کیفی خوب ولی از نظر کمی ، خیر.از نظر پاراکلینیکی مشکلی نداریم.

بیمارستان 150 تخت مصوب دارد که در حال حاضر 105 تخت آن فعال است. بجز عمل های قلبی، تمام جراحی ها را در این مرکز انجام می دهیم.

دکتر مولایی مدیر نیروی انسانی شرکت ملی نفت ایران،پس از شنیدن سخنان دکتر سمیع مدیرعامل سازمان بهداشت ودرمان گفت: با چند دستور و یک هدف، به آبادان سفر کردیم.احساس کردیم شاید وقت لازم روی مجموعه پشتیبانی که نقش مهمی در تولید دارد،نگذاشتیم.توفیقی حاصل شد که در آبادان در خدمت شما همکاران عزیز باشیم. یکی از موضوعات این بود که دیدار با شرکت ها، تجدید شود و از خدمات کارکنان  بهداشت و درمان صنعت نفت، تقدیر شود و درتمام لحظات در کنار واحدهای عملیاتی هستند و موجب آرامش آنانند. اسامی هستند که درایران و جهان ماندگارند، اسامی مانند مسجدسلیمان و آبادان. از زمان کشف نفت در ایلام تا به نفت رسیدن چاه نفت مسجدسلیمان. اینها اسطوره های تاریخ صنعت نفت ایران هستند. نقشی که این منطقه در کشور ایفاء کرد در اصل یک جور انقلاب صنعتی بود ، که ما بواسطه آن وارد دنیای صنعتی شدیم و باعث شد که ایران، به سوی یک کشور صنعتی حرکت کند و نقش آبادان در توسعه صنعتی میهن عزیزمان ، نقشی مهم  و کلیدی بود.

وی در ادامه گفت: نوزایی و تغییر لازمه حیات است.این افق های خوب در این منطقه امید ما را بیشتر می کند و به تبع آن، وظایف و مسئولیت های ما را چند برابر می کندو همچنین ما را موظف به صرف هزینه برای ادامه حیات این مراکز می کند.کارکردن اسب زین کردن نیست، باید وقت گذاشت و خوشحالیم که که از نزدیک با مسایل آشنا شدیم و به سهم خودمان سعی خواهیم کرد که هر کاری بشود و بتوانیم انجام دهیم. هر آنچه در منطقه آبادان انجام شده است، شایسته تحسین و تقدیر است.دکتر مولایی ادامه داد: کمیته مشترکی از مدیران منطقه و شرکت های خدمات گیرنده برای بیان مسایل و مشکلات و حل جمعی آن تشکیل گردد و از دکتر نصراله حسونی بحرینی خواست که به تشکیل این کمیته نظارت داشته باشند.

مدیر منبع انسانی شرکت ملی نفت ایران افزود: که سیاست ما پیشرفت بهداشت ودرمان صنعت نفت بویژه در مناطق عملیاتی است .شرکت ملی نفت ایران این مهم را درک کرده و از آن نیز حمایت می کند.شان همکاران ما و خانواده نفت این است که بتوانند در کمترین زمان بهترین خدمات را دریافت کنند.تلاش ما براین خواهد بود که پروژه بیمارستان جدید صنعت نفت به سرانجام برسد.مقرر است که توریسم درمانی را راه اندازی کنیم و در عسلویه طرح خودگردانی راه بیندازیم.

در پایان روسای منابع انسانی شرکت های خدمات گیرنده(  نفت و گاز اروندان، پخش فرآورده های نفتی، شرکت پالایش نفت آبادان، دانشگاه و دانشکده صنعت نفت آبادان )به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات و مشکلات پرداختند.دکتر حبیب اله سمیع ضمن ارائه پاسخ های لازم  به حاضرین، اظهار امیدواری کرد که کارگروه خاص را دکتر حسونی بحرینی تشکیل بدهند،و ما تلاش خواهیم کرد که پرداخت ها بشکلی باشد که نیروهای کارآمد و با کیفیت استخدام شوند.در حال حاضر هیچ سند منتظر پرداخت نداریم و انشاالله فرآیند پرداخت هزینه در آبادان مجددا بررسی و اشکالات موجود آن رفع شوند.

دکتر سمیع همچنین  اظهار امیدواری کرد بزودی بیمارستان جدیدنفت آبادان راه اندازی شود که بسیاری از مشکلات نیز، با این مهم حل خواهد شد.

 بعدازظهر امروز 8 اسفند ماه جاری دکتر مولایی و دکتر سمیع بهمراه مدیران سایر شرکت های تحت پوشش و مدیران منطقه از چگونگی پیشرفت پروژه بیمارستان نفت بازدید کردند و آخرین تغییرات و میزان پیشرفت فیزیکی آن را از مدیران پروژه مذکور جویا شدند.

بازدیدمدیرعامل 2
بازدید13
بازدید12
بازدید11
بازدید6
بازدید6
بازدید5
بازدید3
بازدیدمدیرعامل 2
بازدیدمدیرعامل1

۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۸:۴۴
تعداد بازدید : ۹۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید