سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۳۴
 

اخبار

روز جهانی تغذیه درمانگردر بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

در آموزش های داده شده توسط کارشناسان تغذیه درمانگر مرکز،بر استفاده از سبزیجات و حبوبات بیشتر در برنامه غذایی روزانه وتحرک و کنترل وزن تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان –  بمناسبت گرامیداشت روزجهانی تغذیه درمانگر در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان کلاس های آموزشی ،مشاوره برای کارکنان و مراجعین در سالن پلی کلینیک این مرکز برگزارشد.در این کلاس ها، علاوه بر تاکید بر برنامه صحیح غذایی ،کاهش مصرف نمک و چربیها، به افزایش استفاده از سبزیجات و حبوبات در برنامه غذایی روزانه تاکید شد.برای مراجعین کنترل BMI انجام شد و براساس آن آموزش های لازم در کاهش وزن و بهبود برنامه غذایی و اصلاح الگوی مصرف و سبدغذایی خانواده داده شد.

  در پایان نیز در سالن آموزش و پژوهش ضمن برگزاری کلاس تغذیه برای کارکنان جشن کوچکی به همت کارشناسان تغذیه درمانگر مرکز برگزار و ازهمکاران پذیرایی شد.در سایرکشورهای جهان  نیز در این روز، مردم را به حفظ سلامتی از طریق خوردن غذای سالم ترغیب می کنند. کار اصلی کارشناس تغذیه مشاوره با فرد یا جامعه است برای اینکه کمک کند تا فرد سالم سلامتش را حفظ کند و فرد بیمار از طریق تغییر شیوه زندگی خود از پیشرفت آن جلوگیری کند. برای حفظ سلامتی فرد باید برنامه غذایی متعادل و متنوع داشته باشد. با داشتن شیوه زندگی سالم یعنی تغذیه صحیح و افزایش فعالیت بدنی می توانند از ابتلا به بسیاری از بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشارخون و چاقی پیشگیری کنند و حتی افرادی که درگیر بیماری هستند نیز می توانند از طریق مراجعه به کارشناس تغذیه  باعث تسریع بهبود بیماریشان گردند. 

بیاییم با داشتن برنامه غذایی صحیح و افزایش فعالیت بدنی سلامتی خود و خانواده مان را تضمین کنیم و سلامت جامعه را تضمین کنیم."

تغذیه9
تغذیه8
تغذیه5

۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۲۷
تعداد بازدید : ۸۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید