سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۵۹

اخبار

گرامیداشت روز ماما در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

در این مراسم ضمن تاکید بر نقش حساس ماماها در ارتقاء سلامت جامعه، از تلاش های آنان در مرکز قدردانی شد.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان –  بمناسبت روز جهانی ماما از ماماهای شاغل در بیمارستان امام خمینی ره و مراکز بهداشتی – درمانی تحت پوشش تقدیر شد.  این مراسم باحضور دکتر نصراله حسونی بحرینی رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان برگزار شد. وی با اشاره به شغل شریف مامایی گفت: شما پیام آوران شادی هستید، شما شاهد و بانی اولین لبخند و اولین گریه و اولین حس زنده بودن و زندگی در انسان هستید. لذا بواسطه این فلسفه وجودی بایستی روز بروز به تعهد و دانش خود بیفزایید و هیچ لحظه، نباید از نقش خطیر وظیفه خود غافل بمانید. اهمیت حرفه مامایی در ارتقای سلامت خانواده و تامین سلامت جامعه و در پی آن، ساختن بستری مطمئن برای ترسیم جامعه ای نوین است. ماما وظیفه مهمی ‌در مشاوره و آموزش بهداشت نه تنها برای زنان بلکه برای خانواده و جامعه دارد .حوزه و حیطه خدمات مامایی بسیار وسیع‌تر و از ابتدای تولد تا انتهای عمر است و ابعاد مختلف بهداشتی در زمینه بهداشت، مشاوره، آموزش و آگاهی در دوران های مختلف زندگی را شامل می‌شود که این آموزش‌ها ضامن سلامت خانواده و جامعه بشری است.

 در ادامه دکتر نسرین کهن رییس بیمارستان امام خمینی ره نیز ضمن تاکید بر اهمیت و حساسیت این حرفه گفت: سعی کنید به ارتقاء کیفیت کار خود بیفزایید چون مراقبت‌های مامایی با کیفیت بالا و ادامه تلاش در جهت بهبود مداوم آن، عامل مهمی‌در کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان است. حرفه مامایی بسیار پراسترس است اما چون نتیجه آن نوید زندگی و حیات است، لذتبخش و شیرین می شود. من از تلاش های شما قدردانی می کنم و از همه شما می خواهم با بیمارانتان با بردباری و صبر، برخورد کنید و آنان را در شرایط سخت دوره زایمان درک کنید.

  شایان ذکر است که همکاران نمونه ماما و تکنسین آزمایشگاه این مرکز، در مراسم جشن مشترک با دانشکده پزشکی آبادان نیز شرکت کردند و مورد تقدیر قرار گرفتند.


ماما4
ماما3
ماما2
روزماما1

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۵۲
تعداد بازدید : ۱,۸۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید