سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۳۰

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی اکسیژن درمانی در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

اکسیژن 70درصد را بمدت 24 ساعت، اکسیژن 50 درصد را حداکثر تا 48 ساعت می توان بکار برد. بهترین حالت اکسیژن 40 درصد است که می توان بمدت بیشتری از آن استفاده کرد.
به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان- جلسه آموزشی اکسیژن درمانی در اورژانس های تنفسی همراه با برگزاری آزمون کتبی، با مدرسی محمدرضا معصومی کارشناس بخش اورژانس مرکز در سالن آموزش و پژوهش برگزار شد.
 
شرکت کنندگان در این کلاس آموزشی 53 نفر ازکارکنان پرستاری شاغل در بخش های درمانی بودند. محتوی آموزشی این دوره شامل مباحثی چون انواع هیپوکسی،یعنی هیپوکسی رکودی،آنمیک، سمی، ناشی از کاهش p50، آشنایی با وسایل اکسیژن تراپی،انواع ماسک های تنفسی، عوارض اکسیژن تراپی وعلایم مسمومیت با آن. در پایان جلسه آزمون کتبی برای سنجش میزان تاثیر محتوای آموزشی، در شرکت کنندگان در این کلاس آموزشی برگزار گردید.

 

  از نشانه های کمبود اکسیژن تعداد تنفس بالا، ضربان بالا، مکانیزم های جبرانب پوشش تنفسی، از بین رفتن قضاوت، هایپوکسی،کامفیوز شدن، حالت لتارژیک، فشارخون بالا، تعریق شدید و سرد شدن انتهاها می باشد.

علایم مسمومیت با اکسیژن بعد از 6 ساعت: درد قفسه سینه، سرفه خشک. بعد از 18 ساعت کاهش عملکرد و بعد از 24تا48 ساعت ARDS غیرقابل برگشت، رخ می دهد.

 

اکسیژن درمانی

۱۰ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷
تعداد بازدید : ۷۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید