سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۴۲

اخبار

یاد شهدا و 8 سال دفاع مقدس

8سال دفاع مقدس، 8 سال دفاع از ارزشها و آرمانهای این امت بود.
 

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان- بمناسبت هفته دفاع مقدس جمعی از کارکنان بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان از موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای گمنام دیدن کردند. این بازدید بهانه ای شد تا زنده نگهداشتن یاد این عزیزان را به خود یادآور شویم. هزاران آیت و نشانه در جبهه های دفاع مقدس، امروز را به دیروز عاشورا پیوند می زند. رزمندگان شجاع ما که در 8 سال دفاع مقدس، حماسه آفریدند و ملت بزرگ ما که در مقابل سختی ها ایستاد، و رهبری که نشر دهنده همان روایت بود، نشان داد که عاشورا تنها حادثه ای در سال 61 هجری نبود، که در هر زمان و مکان تکرارپذیر است و به هر حادثه ای که شکل و هویت فرهنگ عاشورایی بیابد، تداوم خواهد بخشید.

دفاع مقدس ما نیز الهام گرفته از فرهنگ عاشوراست و این خون هایی که به زمین ریخته شد، ریشه درفرهنگ عاشورایی و منشا کربلایی دارد.به فرموده امام خمینی(ره) ما هر چه داریم از محرم وصفر است. هنگامی که جنگ جنبه دفاع از آیین، کشور و ارزش های متعالی انسانی می یابد، مقدس و ستایش برانگیز می شود.8سال دفاع مقدس ایران در مقابل تجاوز رژیم بعث عراق، نمونه ای از این گونه است.

  زنان، مردان و جوانان رشیدی که در راه حفظ آرمان ها و یکپارچگی کشورمان و حفظ وجب به وجب این خاک مقدس، جان شیرین خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند، همه و همه اسطوره های مقاومت و ایستادگی هستند. یاد و خاطره شان هیچوقت فراموش نمی شود، زیرا آنها برای دفاع از والاترین ارزش ها جان خود را فدا کردند.** آنها ستارگان درخشان آسمان ایران و آسمان شهادتند. نام و یادشان تا ابد جاوید و پاینده باد. **


 

شهدا23
شهدا22
شهدا19
شهدا16
شهدا15
شهدا14
شهدا13
شهدا11
شهدا10
شهدا9
شهدا8
شهدا6
شهدا5
شهدا3
شهدا2
شهدا

 

۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۱,۰۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید