سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۱۵

اخبار

گفتگوبارییس خدمات عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان درمورد علل ساخت آیس بانک

مشاهده کردیم که واحدهای دیالیز و اتوکلاو ما ازآبی تغذیه می شوند که یخ آن بهداشتی نیست.لذابرآن شدیم واحدآیس بانک را طراحی وراه اندازی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادن - به مناسبت ساخت وراه اندازی واحدآیس بانک، مهندس غلامرضا حیدری رییس خدمات عمومی این مرکز، در گفتگویی با واحد خبر روابط عمومی علل ساخت و ایده راه اندازی آن واحدرا توضیح داد.

* جناب مهندس لطفا ضمن معرفی خودتان ممکن است توضیحات مورد نظرتان را شرح بدهید؟

- بنام خدا غلامرضا حیدری هستم رییس خدمات عمومی مرکز، ایده شروع طراحی این واحد از آنجا شروع شد که مشاهده کردیم آب منبع ذخیره مورد استفاده در دو واحد دیالیز و استرلیزاسیون کاملا تصفیه و بهداشتی است ولی ما برای خنک کردن و به دمای مورد نیاز دستگاهها رساندن آن آب مجبوریم که از قالب های یخی استفاده کنیم که بطور غیربهداشتی حمل می شوند و توسط پیمانکار یخ به مرکز ما آورده می شود، ضمن اینکه اگر موفق به انجام کار می شدیم، صرفه جویی نیز کرده بودیم.طرح اولیه ما cold room بودکه دمای اتاق را به صفر برسند و پس از آن مابتوانیم بدمای موردنظر دستگاهها یعنی17درجه سانتی گراد برسیم.

پیشنهاد همکاران icebank بود، بنابراین بشکه اولیه تهیه شد،سیستم تزیرق گاز سردخانه و کندانسدور نیز تهیه گردیدو با وسایل موجود در اداره نصب بشکه های آب ذخیره نیز بصورت آبشاری طراحی و اجرا شد. تمام آهن آلات و وسایل مورد نیاز را از موجودی های اداره تامین کردیم. بدین ترتیب استارت کار زده شد و کندانسدور روشن شد. برآورد اولیه ما تهیه 4000 لیتر آب با دمای 17درجه سانتیگراد بود، اما بعد از نصب متوجه شدیم که دستگاههای دیالیز در طول شبانه روز بطور خودکار مرتبا خودشان را ریکاوری و شستشو می دهند، بنابراین مجبور شدیم که حجم ذخیره آب را بالا برده و 12000 لیتر برسانیم که بصورت  آبشاری وارد چرخه استفاده می شوند.با ساخت این واحد علاوه بر انجام یک کار منطقی، در سال اول مبلغ 66 میلیون تومان صرفه جویی شده است.2

 
آیس بانک9
آیس بانک6
آیس بانک 5
آیس بانک3

۶ آبان ۱۳۹۸ ۱۵:۵۴
تعداد بازدید : ۶۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید