سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۵۳

اخبار

جشن اعیاد شعبانیه در بیمارستان امام خمینی(ره) صنعت نفت آبادان برگزار شد/حجت الاسلام سید جابر موسوی: رمز جایگاه بی‌نظیر امام حسین(ع) پاسداری از اسلام ناب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان، همزمان با فرا رسیدن ماه شعبان و میلاد حضرت ابا عبدا الله الحسین (علیه السلام) پس از اقامه نمازجماعت ظهر و عصر مراسم جشنی با حضور دکتر بحرینی سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان در محل نمازخانه بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان، همزمان با فرا رسیدن ماه شعبان و میلاد حضرت ابا عبدا الله الحسین (علیه السلام) پس از اقامه نمازجماعت ظهر و عصر مراسم جشنی با حضور دکتر بحرینی سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان در محل نمازخانه بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد.
دکتر بحرینی طی سخنانی در این مراسم گفت: روز پاسدار، روز تحقق پاسداری از اسلام حقیقت و مکتب الهی و تبلور دفاع از اهداف و ارزشهای متعالی اسلامی است و روز جانباز تجلی گر راستین ایثارگری ها، مجاهدت ها و از خود گذشتگی های جانبازان عزیز و صبوری است که در مکتب بزرگ جانباز دشت کربلا و سید و مولای خود درس ایثار و وفاداری خوانده اند.
وی در ادامه اظهار داشت: چه افتخاری والاتر از این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، پاسداران غیور انقلاب اسلامی با اقتدا به بزرگ پاسدار دین و آزادگی، حضرت سید الشهداء(ع)، در پرچمداری و صیانت از آرمان های اباعبدالله (ع) قامت برافراشته اند و جانبازان سرافراز ایران اسلامی با پیروی از اسوه وفاداری و ایثار، ابوالفضل العباس(ع)، جانفشان عرصه های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گردیده اند و ایثارگران بزرگوار با تاسی از امام سجاد(ع)، سالها مقاومت وپایداری در راه هدف را به نمایش گذاشته و پیام آوران ایستادگی با سلاح معنویت در برابر دشمنان اسلام و انقلاب شدند.
دکتر بحرینی سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه این مراسم و نکوداشت روز جهانی کار و کارگر و به پاس خدمات صادقانه و بی دریغ کارگران شریف مؤمن و صبور ایران اسلامی، فرصتی مغتنم و بی نظیر است تا به تأسی از پیامبر اعظم(ص) زحمات بی بدیل آنان را ارج نهیم.
اینجانب ضمن تقدیر از کارگران متعهد و پرتلاش این مرکز، این روز خجسته را به یکایک آنان تبریک عرض نموده، توفیق و سلامتی همه عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
حجت الاسلام سید جابر موسوی امام جماعت بیمارستان امام خمینی (ره) در ادامه مراسم گفت: حقیقتا صحبت کردن درباره امام حسین علیه السلام و مناقب و فضائل ایشان کار بسیار دشواری است به طوری که بیان ها و قلم ها در بیان آن در اوج عجز و ناتوانی قرار دارند. با این ملاحظه بنده در این جلسه فقط قصد دارم از یک بعد و با اتکاء به روایات، مختصرا به چند فضیلت حضرت اباعبدالله علیه السلام اشاره کنم.
در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است که وقتی حسین بن علی علیه آلاف التحیه و الثناء متولد شد، خداوند به جبرئیل علیه السلام فرمان داد همراه هزار فرشته به زمین فرود بیاید و به پیامبر صلی الله علیه و آله شادباش بگویند.
ابن عباس به نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل می کند که چون جبرئیل علیه السلام همراه هزار فرشته به زمین فرود آمد، از کنار یکی از فرشتگان مستقر در زمین به نام فطرس گذشت؛ فطرس از جبرئیل علیه السلام پرسید، امشب در آسمان چه خبر است؟ آیا روز رستاخیز فرا رسیده است؟ جبرئیل علیه السلام پاسخ داد که خیر، در دنیا برای محمد صلی الله علیه و آله فرزندی به دنیا آمده و خداوند عزوجل من را گسیل فرموده تا از طرف خدا به پیامبر به خاطر این فرزند تهنیت بگویم.
بعد هم نقل شده فطرس که به خاطر یک کوتاهی زمین گیر شده بود و بال هایش را از دست داده بود، جبرئیل را به خدا قسم داد که از پیامبر اکرم(ص) درخواست کند تا برای رفع مشکل او به حق این مولود عظیم دعا کند که وقتی جبرئیل سلام الله علیه این درخواست را از پیامبر اکرم کرد، پیامبر برای فطرس دعا کرد و خداوند هم دعای پیامبر را اجابت کرد.
در ادامه این مراسم دکتر هژبرافکن و دکتر کوچکیانی از جانبازان سرافراز بهداشت و درمان صنعت نفت به بیان خاطرات خود پرداختند و از جانبازان و ایثارگران بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان هدایایی اهداء شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی - در این مراسم محبان و عاشقان مکتب امام حسین (ع) اعم از کارکنان، پرسنل و مدیران واحدهای مختلف درمانی و اداری در جشن خجسته میلاد سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت سیدالساجدین امام سجاد (ع) شرکت کردند.
در ادامه پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسوی در باب کرامات و فضائل اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مداح اهل بیت(ع) به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداخت.
در آخر بمناسبت روز جهانی کار و کارگر از سوی پایگاه مقاومت بسیج بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان به سه نفر از کارگران نمونه جوایزی اهداء شد.

 

جشن اعیاد شعبانیه 15
جشن اعیاد شعبانیه 13

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۵۳
تعداد بازدید : ۱,۰۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید