سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۰۸
 

اخبار

سمینار رابطین سلامت روان مناطق برگزار شد

شورای تخصصی سلامت روان سازمان در روزهای 24 و 25 خردادماه ، میزبان رابطین سلامت روان مناطق 15گانه در ستاد سازمان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت ،در این نشست دو روزه در خصوص بـُعد روانی سلامت در کارکنان صنعت نفت ، سلامت روان و بهره وری در محیط های کاری ، جایگاه سلامت روان در برنامه های پزشکی خانواده ، سواد سلامت روان و خودمراقبتی ، مدیریت خودکشی  و اخذ شرح حال روانشناختی و مصاحبه بالینی  مباحثی توسط دکتر سبحانی ، دکتر حاجبی ، دکتر لواسانی ، دکتر گران پی و دکتر جامه بزرگی مطرح شد.

در روز نخست این سمینار دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان با تاکید بر اهمیت حوزه سلامت روان در مناطق گفت : باید بهره مندی و  استفاده از خدمات مشاوره برای تمامی جمعیت تحت پوشش فراهم شود.

مدیرعامل سازمان به پوشش سطح خدمات سلامت روان در منطقه پارس جنوبی اشاره کرد و گفت : استفاده از خدمات مشاوره و سلامت روان برای نیروهای پیمانکار شاغل در منطقه پارس جنوبی بصورت پایلوت آغاز بکار کند تا بعد از بررسی تمامی جزییات ، این طرح در سطح تمامی مناطق اجرایی شود.

 دکتر سعید گران پی رییس شورای تخصصی سلامت روان  با اشاره به تشکیل این شورا در سال گذشته گفت : برنامه عملیاتی سال 1401 در این حوزه تدوین شد که شامل بازبینی فرآیند های بخش سلامت روان معاینات روتین طب صنعتی ( غربالگری ، ارجاع و پیگیری) ، توانمند سازی روانشناسان شاغل در تمامی مناطق سازمان در حوزه های مختلف مداخلات غیر دارویی ، تعیین و معرفی یک نفر رابط سلامت روان از هر منطقه به شورای تخصصی را شامل شده  و این اولین نشست رابطین سلامت روان بشمار میرود.

وی در ادامه بیان کرد : خدمات سلامت روان در کنار خدمات سلامت کار به تمامی کارکنان و خانواده هایشان ارائه خواهد شد و همچنین در قالب مسئولیت اجتماعی به مردم بومی هم ارائه خدمت خواهیم کرد.

دکتر گران پی اظهار داشت : وظیفه و رسالت این شورا در صنعت نفت بصورت تخصصی ایجاد راه کاری در جهت بهبود ارائه خدمات سلامت روان در جمعیت تحت پوشش است و در همین راستا در سال گذشته با همکاری  دانشگاه علوم پزشکی توانستیم مولفه های برنامه عملیاتی 1401 را بصورت بومی صنعت نفت تهیه نماییم که در شورای تخصصی سلامت روان به  تصویب رسیده است.

رییس شورای تخصصی سلامت روان سازمان تصریح کرد :  پکیج آموزشی در صنعت نفت در ترویج سلامت روان با هدف خود مراقبتی و افزایش سطح سلامت روان در این نشست مطرح شد که با در نظر گرفتن چالشها و مشکلات شرکت های مختلف در صنعت در سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : البته اقدامات دیگری هم در حال انجام است و انشالله تا پایان سال دو کارگاه تخصصی دیگر هم برگزار خواهد شد.

سلامت روان 4
سلامت روان 3
سلامت روان 2
سلامت روان 1

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۰۴
تعداد بازدید : ۷,۳۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید