سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۱۳

اخبار

برگزاری مراسم شهادت حضرت معصومه(س) در بیمارستان نفت آبادان/ حجت الاسلام موسوی: ارزش شیعه به اطاعت پذیری اوست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی - مراسم سوگواری شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام سید جابر موسوی پس از اقامه نمازجماعت ظهر و عصر در محل نمازخانه بیمارستان امام خمینی(ره) بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان برگزار شد.
 حجت الاسلام والمسلمین سید جابر موسوی گفت: خبر رحلت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا هاشمی رفسنجانی که پس از عمری مجاهدت و مبارزه در راه انقلاب و اسلام دعوت حق را لبیک گفت، مایه تاسف و تاثر است. ایشان همواره به عنوان یکی از چهره های فعال در تاریخ انقلاب اسلامی در همان آغاز شکل گیری نهضت و ایام دفاع مقدس شناخته می شدند. وی در ادامه افزود: در گذشت ایشان را به محضر حضرت امام خامنه ای و مردم عزیز ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای روح آن مرحوم طلب رحمت و مغفرت دارم.
 امام جماعت بیمارستان امام خمینی(ره) بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان طی سخنانی بمناسبت سالروز شهادت کزیمه اهل بیت (س) گفت: بندگی خدا دلیل عظمت حضرت معصومه(س) - وی افزود: یکی از راز و رمزهای عظمت حضرت معصومه سلام الله علیها در معنویت و ارتباط او با خداست. بندگی دارای درجات است، انسان در بندگی به عالی ترین درجات می رسد، بندگی نمازخواندن یا روزه گرفتن به تنهایی نیست بلکه بندگی یعنی اطاعت از خدا؛ همچنان که نماز می خواند باید به والدین و همسرش توجه کند، صله رحم را هم انجام دهد. واجب فقط واجب عبادی نیست بلکه واجبات اخلاقی هم داریم.
 حجت الاسلام سید جابر موسوی اظهار داشت: بندگی خدا اعم از عبادت و اطاعت است؛ عظمت حضرت معصومه سلام الله علیها به دلیل بندگی او بود. هر چی خدا گفت باید گوش کرد و اطاعت نمود. اگر می خواهی دعایت مستجاب شود حرف خدا را گوش بده بعد ببین می رسی یا نه. سلمان سلمان می شود، چون حرف خدا را گوش داد. لذا قرآن می فرماید: ما جن و انس را خلق کردیم تا بندگی ما را کنند. نماز یکی از جلوه های بندگی است.
 عشق به امام؛ دلیل دوم عظمت حضرت معصومه(س)
دلیل دیگر برای عظمت حضرت معصومه سلام الله علیها این است که عاشق امامش بود، عشق به امام با رابطه خواهر و برادری تفاوت می کند مثل حضرت زینب سلام الله علیها. چرا شهدای مدافع حرم این قدر عزیز هستند؟ چون حرف رهبرشان را گوش می دهند و اطاعت می کنند.
 ارزش شیعه به اطاعت پذیری اش است. در مکتب تشیع هر کس اطاعت پذیر بود می درخشد و خدا به او آبرو می دهد. هر کسی حرف امامش را گوش ندهد و اطاعت نکند ذلیل دنیا و آخرت می شود. حضرت عباس برای امامش عاشقی کرد حضرت معصومه سلام الله علیها هم همینطور بودند. به عشق زیارت برادرش آمد و در ساوه بیمار شد. خبر به علمای قم رسید و اشعریون به ساوه آمدند و ایشان را با احترام و تجلیل به قم بردند.
 امام جواد علیه السلام می فرماید: هر کس عارفا بحق به زیارت قبر عمه ام برود بهشت بر او واجب می شود. امام مبالغه نمی کند بلکه حقیقتی را می خواهد بیان کند که زیارت او مساوی با بهشت است.
 حضرت معصومه سلام الله علیها 18 روز در قم ماندند، بیت النور در قم محل عبادت ایشان بوده است. قمی ها احترام ویژه ای به ایشان کرده اند. اگر برای امام رضا علیه السلام عاشقی کنی می شوی حضرت معصومه سلام الله علیها و احمدبن موسی علیه السلام. علی بن مهزیار در اهواز هم عاشق امامش بود.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۰۵
پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان |
تعداد بازدید : ۶۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید