سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۵۴
 

اخبار

ارائه 55 هزار نفر خدمت در کلینیک های تخصصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز در پنج ماه اخیر

در خرداد ماه امسال کلینیک های تخصصی در سه مرکز بیمارستان بزرگ نفت و مجتمع های تخصصی سلامت خانواده کارون و شهدای نفت به صورت برنامه ریزی شده خدمات ارائه میکردند که آمار مراجعین از 7400 نفر در تیرماه به 14500 نفر در مهر ماه رسیده است و در پنج ماه اخیر بیش از 55 هزار نفر در کلینیک های تخصصی خدمات دریافت نموده اند.

 رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در کشور از اسفند ماه 98 گفت :  بر طبق پروتکل های  ابلاغی و در جهت حفظ سلامت مراجعین و پیشگیری از تردد غیر ضروری در مراکز درمانی ،  فعالیت کلینیک های تخصصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز محدود شد و کلینیک های تخصصی غیر اورژانس تعطیل و اعمال جراحی غیر اورژانس (الکتیو) نیز کنسل شد.

وی افزود : از ابتدای همه گیری کرونا در کشور ، در تمامی کلینیک های تخصصی، بیماران اورژانسی با اخذ فرم ارجاع از پزشکان مراکز سلامت خانواده و یا پزشکان اورژانس و با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی به صورت برنامه ریزی شده و در ساعات خاصی توسط پزشکان آنکال ویزیت می شدند و این برنامه تا اردیبهشت ماه سال 99 ادامه یافت.

دکتر دهقان اظهار داشت : با توجه به درخواست مکرر بیماران و مراجعین نسبت به ارائه خدمات در کلینیک های تخصصی به شکل روتین ، در خرداد ماه امسال کلینیک های تخصصی در سه مرکز بیمارستان بزرگ نفت و مجتمع های تخصصی سلامت خانواده کارون و شهدای نفت به صورت برنامه ریزی شده و در فواصل زمانی معین کار خود را آغاز کرد تا علاوه بر ارائه خدمات تخصصی ، با گسترش تعداد مراکز ارائه خدمات و کاهش زمان حضور پزشکان در هر شیفت کاری ، از تجمع بیماران پیشگیری شود.

وی ادامه داد : افزایش تعداد مراکز ارائه دهنده خدمات کلینیک های تخصصی نه تنها باعث افزایش رضایتمندی مراجعین گردیده، بلکه آمار مراجعین از 7400 نفر در تیرماه به 14500 نفر در مهر ماه رسیده است و در پنج ماه اخیر بیش از 55 هزار نفر در کلینیک های تخصصی خدمات دریافت نموده اند.

وی ضمن تشکر از پرسنل شاغل در کلینیک های تخصصی گفت : همه ی پزشکان متخصص ، پرستاران و کارکنان امور اداری کلینیک های تخصصی در این چند ماه ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله ی فیزیکی ،  تلاش کرده اند تا  درمان هیچ بیماری به تعویق نیفتد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تصریح کرد : طبق برنامه ریزی های انجام شده در ماه جاری نیز با تقسیم کلینیک ها در سه مرکز و در ساعات ویزیت جداگانه  (صبح و عصر) ، تلاش میکنیم تا حد امکان ضمن درمان بیماری های مزمن بیماران ، از شیوع ویروس کرونا در اثر رفت و آمدهای غیر ضروری  و تجمع  در فضاهای درمانی نیز پیشگیری کنیم.

وی در خصوص راه اندازی کلینیک ویژه گفت: در خرداد ماه 99 کلینیک ویژه با اولویت بیماران پیوند اعضا فعالیت خود را آغاز کرد،  در این کلینیک که با حضور پزشک متخصص و کارشناس پرستاری آغاز به کار نمود ، ابتدا سوابق پزشکی ، دارویی و پاراکلینیکی بیماران مورد نظر بررسی شده و سپس از طریق برقراری ارتباط تلفنی توسط پزشک با بیماران و بررسی مشکلات فعلی ایشان ، مشاوره غیر حضوری به بیماران ارائه شد. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی تر ، امکان ارتباط بیمار با پزشک فوق تخصص نیز فراهم گردید. سپس در صورت نیاز بیماران به داروهای جدید ، درخواست دارویی برای بیمار مورد نظر در سیستم  HIS ثبت شده ، نسخه بیمار توسط داروساز بررسی و آماده ، پرستار کلینیک داروها  را از داروخانه تحویل گرفته و پس از کنترل نهایی ، داروهای بیماران خاص از طریق واحد ترابری و با احراز هویت ایشان ، درب منزل تحویل داده شد. تایید تحویل داروها توسط پرستار کلینیک چک شده و نحوه دقیق مصرف داروها نیز برای ایشان توضیح داده شد.

وی تاکید کرد : کلینیک ویژه ابتدا با اولویت بیماران خاص آغاز به کار نمود و پس از موفقیت در اجرای این طرح ، ارائه خدمت به بازنشستگان بالاتر از 80 سال نیز در دستور کار این کلینیک قرار گرفت.

وی افزود : طبق برنامه ریزی های انجام شده از نیمه ماه جاری کلینیک ویژه مجددا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

دکتر دهقان در خصوص کلینیک های تخصصی فعال در مجتمع های سلامت خانواده گفت : در حال حاضر در مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت کلینیک های داخلی ، چشم ، بینایی سنجی ، قلب ، ارتوپدی ، جراحی ، زنان و نورولوژی و در مجتمع تخصصی سلامت خانواده کارون کلینیک داخلی ، ارتوپدی و عفونی فعال می باشند.
وی در خصوص نحوه اخذ نوبت کلینیک های تخصصی گفت : بیماران میتوانند از طریق تماس با شماره تلفن ٣١٥٣_٠٦١ با توجه به محل سکونت خود ، نوبت کلینیک مورد نظر خود را در یکی از مراکز ارائه خدمات تخصصی اخذ نمایند.



۲۱ آبان ۱۳۹۹ ۱۴:۲۸
تعداد بازدید : ۲۸,۰۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید