سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۴۰

اخبار

صدور گواهی برگشت به کار در درمانگاه ساختمان مرکزی وزارت نفت

رئیس درمانگاه ساختمان مرکزی وزارت نفت از صدور گواهی برگشت به کار برای بیماران بهبود یافته از کرونا دراین درمانگاه خبر داد.
 به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دکتر سعید میرلوحی  با بیان این مطلب گفت:  حدود 6 هزار نفر از کارکنان شرکت های مختلف  وزارت نفت، تحت پوشش این درمانگاه هستند و  پرونده پزشکی دارند که  در صورت  دارا بودن علایم  کوید 19 می توانند به این درمانگاه مراجعه  کنند.
 به گفته  وی ، به طور متوسط هرماه  یک هزار و900  تا 2هزار و 200  نفر به  پزشک عمومی  این درمانگاه مراجعه می کنند که از این تعداد ، افراد  مشکوک به کوید 19 شناسایی  و  اقدامات لازم  برای آنها  انجام می شود.  
 میرلوحی افزود:  در مراجعات سرپایی ، افراد مشکوک به کرونا، تب سنجی می شوند  و پس از اندازه گیری غلظت اکسیژن خون، شرح حال گرفته  می شود و در صورت وجود علایم  به قرنطینه فرستاده می شوند  و در صورتی  که علایم رفع شود، صدور گواهی برگشت به کار برای آنها  صادر می شود.
وی تصریح کرد: این درمانگاه  اگرچه  در ساختمان وزارت نفت مستقر است، اما تنها به  مدیران و کارمندان این ساختمان  اختصاص ندارد و کارکنان رسمی ، پیمانکاری و قراردادی  شرکت های مختلف براساس مقررات از خدمات این درمانگاه  بهره مند هستند.
میر لوحی  درباره اجرای معاینات دوره ای برای  کارکنان شرکت های زیر مجموعه گفت:  پس از شیوع کرونا  همکاران ما درقالب  تیم های سیار برای معاینات دوره ای مراجعه می کردند که  در هفته اخیر با شدت یافتن کرونا ، به درخواست   مدیریت برخی شرکت ها، معاینات دوره ای  فعلا متوقف شده است.
وی گفت : نگرانی ناشی ازاین ذهنیت  اشتباه وجود د دارد که  کارکنان بهداشت ودرمان ناقل بیماری کرونا هستند  و موجب ابتلای  پرسنل این شرکت ها  به کرونا می شوند،  در صورتی که اینطور نیست .
 وی تصریح کرد: درحال حاضر، مراجعات به  پزشک عمومی، بینایی سنجی، داخلی ، روانپزشکی ، روانشناسی و زنان ودریافت خدمات پرستاری  در جریان است،حتی  پزشک های متخصص نیز  در درمانگاه  به ارایه خدمات می پردازند.
   میرلوحی  خاطر نشان کرد:  درماه  حدود  900 تا هزار مورد برای خدمات پرستاری تزریقات ، کنترل فشارخون  200 تا 250  مورد به  متخصص پوست  مراجعه می کنند.
 وی تصریح کرد:  بخش داروخانه  از بخش های مهم این درمانگاه است و  وهر ماه  سه هزار و دویست تا  سه هزار و 500  نسخه  پزشکی  تحویل  می شود.
 رییس درمانگاه  ساختمان مرکز ی وزارت نفت گفت:  این درمانگاه 22 نفر نیرو دارد  که  تعدادی از آنها به دلیل شیوع کرونا  در بیمارستان مشغول هستند و یکی از پزشکان نیز دو روز درهفته در بخش کرونای بیمارستان نفت  مستقر است.
 وی تاکید کرد:   کادر درمان و  دیگر کارکنان درمانگاه  در این روزها  در خط اول  مبارزه با کرونا هستند  بخصوص   پرستارن و پزشکان ونیروی خدمات  در ریسک بالایی قرار دارند و تعدادی از همکاران  نیز درگیر کرونا شده اند و  به حمایت و پشتیبانی نیاز دارند
 میرلوحی اظهار امیدواری کرد:  دستورالعمل هایی تدوین شود  تا شرایط  فعلی کادردرمان در نظر گرفته شود تا هم ریسک کار و هم کاهش  درآمد و اضافه کاری  جبران شود.
۴ آذر ۱۳۹۹ ۱۵:۰۲
تعداد بازدید : ۲۶,۸۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید