سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۵۶

اخبار

گزارش عملکرد درمانگاه صنعتی و HSE در بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان

سید محمد مجتهدزاده رییس طب صنعتی ، بهداشت و HSE از انجام 80 % معاینات در 9 ماهه سالجاری در بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان گزارش می دهد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان ، دکتر سید محمد مجتهدزاده  در خصوص اهداف ، برنامه و عملکرد طب صنعتی در 9 ماهه سالجاری  بیان داشت :

درمانگاه صنعتی در دو شعبه 1(مستقر در پالایشگاه آبادان) و شعبه 2(مستقر در بهداشت و درمان ) به انجام تمامی معاینات شغلی (بدو استخدام ,دوره ای,بازگشت به کار, خروج از سازمان,تناسب شغلی) جهت کلیه کارکنان رسمی, قراردادی و پیمانکاری شرکت های نفتی تحت پوشش با حداکثر کیفیت و سرعت انجام می شود . از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه از تعداد 4764 نفر جمعیت تحت پوشش حدود 3821 نفر مورد ارزیابی قرار گرفته که حدودا 80% جمعیت می باشد و همچنان در حال انجام معاینات جمعیت  باقیمانده می باشیم . از این تعداد معاینات دوره ای و موردی که تا کنون  انجام شده  3821 معاینه دور ه ای و موردی , 544 نفر معاینه بدو استخدام و 5957 ویزیت بیمار سرپایی انجام پذیرفته است.

Ø      در واحد بهداشت حرفه ای و ایمنی :

1.      بیش از 300 مورد بازدید ایمنی و بهداشت حرفه ای در سراسر نقاط بهداری و درمانگاه های تابعه توسط کارشناسان بهداشت حرفه ای و نمایندگان HSE  با هدف شناسایی و ارزیابی  اماکن و شرایط نا ایمن و حادثه ساز و اصلاح آنها در راستای پیشگیری از بروز حوادث, اصلاح ایستگاه های کاری به منظور کاهش استرسورهای ارگونومیکی شغلی, ایجاد محیط کار سالم و ایمن به منظور افزایش رضایت مندی, بهره وری و کیفیت خدمات صورت پذیرفته است.

2.      در سال جاری  پایش و ارزیابی عملکردHSE پیمانکاران با شدت و جدیت بیشتری دنبال گردیده که با همکاری و همراهی همه جانبه مدیریت محترم بهداشت و درمان باعث گردیده که پیمانکاران حاضر اصول HSE را بسیار مجدانه پیگیری و انجام نمایند.

3.      شناسایی,ارزیابی, اندازه گیری  کلیه عوامل زیان آور محیط کار توسط شرکت ذی صلاح انجام گردیده و اقدامات اصلاحی و کنترلی تعریف گردیده است.

4.      سیستم جامع صدور پروانه کار در سطح بهداری راه اندازی و اجرایی گردیده است.

5.      آموزش های ایمنی و بهداشت حرفه ای در محل و بصورت چهره به چهره بصورت مستمر در حال انجام می باشد.

6.      بررسی و تایید کلیه خریدهای غیر پزشکی

      در واحد بهداشت محیط:

  1. اخذ گواهینامه بیمارستان بدون دخانیات با حمایت مدیریت محترم و همکاری کلیه کارکنان.

2.      بیش از 219 مورد بازرسی از بخش های درمانی تحت پوشش ، اماکن . واحدی های مختلف مستقر در بیمارستان ،  به منظور شناسایی مشکلات و مغایرت های بهداشتی و همچنین ارائه راهکار و پیشنهادات لازم به منظور ارتقاء وضع موجود انجام گردیده است.

  1. بازرسی مواد پروتئینی و غذایی  مورد استفاده در آشپزخانه بیمارستان به منظور اطمینان از انطباق شرایط مواد غذایی با معیار های بهداشتی که در این خصوص بیش از 24000 کیلوگرم مواد غذایی و پروتینی  بازرسی گردیده است.
  2. پایش مستمر  آب آشامیدنی و اندازه گیری پارامترهای شیمیایی و میکروبیولوژیکی و میزان کلر ابقایی آب به منظور اطمینان از سالم بودن سیستم تصفیه و شبکه توزیع آب  و ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم.
  3. بازدید مستمر از  دستگاه های تصفیه مستقر در بخش ها و واحد های تحت پوشش .
  4. به منظور کنترل کیفی آب مورد استفاده در بخش همودیالیز  تا اذر ماه 1402تعداد 18 نمونه   جهت تست میکروبیولوژیکی و تعداد 18 نمونه نیز  جهت تست پارامترهای شیمیایی  اخذ و به آزمایشگاه ارسال گردید
  •    در بحث استقرار سیستم H.S.E-MS  :
  • تدوین برنامه زمانبندی عملیاتی استقرار سیستم
  • تعیین کمیته راهبری
  • تدوین چارت سازمانی پیشنهادی
  • تدوین پیش نویس شرح وظایف
  • تعیین دامنه کاربرد
  • تعیین آموزش های مورد نیاز و رایزنی جهت برگزاری آموزش ها
  •   پیگیری جهت مستند سازی و جمع اوری اطلاعات

§        

بنده در پایان از تلاش بی دریغ کلیه کارکنان واحد طب صنعتی تشکر می کنم. و این نکته را عرض کنم که برای واحد طب صنعتی نیز همچون تمام واحدها اهداف استراتژیک تعیین شده که جهت تحقق این اهداف لازم است مواردی مانند الزام سازمانی کارکنان برای حضور در معاینات و حمایت مدیران شرکت ها در خصوص اجرای مصوبات کمیسیون پزشکی و تأمین کمبود نیروی انسانی و همچنین تجهیزات مورد نیاز طب صنعتی انجام شود تا با کمک آن‌ها به اهداف مطلوب دست یابیم.

نکته آخر اینکه ما مشتاقیم که پیشنهادات و انتقادات جمعیت تحت پوشش را برای ارتقا و بهبود سرویس دهی دریافت نماییم.

۳۰ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۲۹
تعداد بازدید : ۱۵۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید