سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۲۹

اخبار

بررسی چالش‌های بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در حوزه منابع انسانی

در نشستی با حضور مدیر منابع انسانی و رئیس HSE و سلامت کار سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، یک تیم کارشناسی از حوزه مدیریت مهندسی ساختار و مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز کارون و مارون ، نمایندگانی از HSE و منابع انسانی شرکت‌های نفتی منطقه و جمعی از مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز چالش‌های منابع انسانی این بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، در روز چهارشنبه 16 اسفند ماه در نشستی تخصصی با حضور مهندس علیرضا بیگدلی مدیر منابع انسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، دکتر پیمان فریدنیا رئیس HSE و سلامت کار سازمان ، یک تیم کارشناسی از حوزه مدیریت مهندسی ساختار و مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ، دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، مهندس شهرویی مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون، مهندس ناصری مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون ، نمایندگانی از HSE و منابع انسانی شرکت‌های نفتی منطقه و جمعی از مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز چالش‌های منابع انسانی این بهداشت و درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست تخصصی که با پیگیری مدیریت منابع انسانی سازمان و با هدف بررسی چالش‌ها و نیازهای بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بویژه در حوزه مراکز صنعتی و درمانگاه‌های عملیاتی برگزار شد، ضمن توجه به ساختار سازمانی مورد نیاز جهت این مراکز، ضرورت حضور نیروهای بهداشت و درمان در مناطق عملیاتی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

در این نشست دکتر دهقان با اشاره به نقش‌ بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در پشتیبانی عملیات نفت گفت: در حال حاضر این بهداشت و درمان علاوه بر بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، در 9 مرکز سلامت خانواده و 18 درمانگاه عملیاتی خدمت رسان جمعیت تحت پوشش نفت است و در سنوات اخیر با توجه به عدم وجود ساختار سازمانی درمانگاه‌های عملیاتی ، تامین کادردرمانی در این مراکز با استفاده از کادر درمانی بیمارستان نفت صورت گرفته است.

وی با تاکید بر نقش مجموعه‌های درمانی به‌روز و باکیفیت در رضایت مندی و آرامش خاطر کارکنان در عملیات نفت گفت: در سال‌های اخیر و با توجه به حوادث صنعتی که رخ داده است ، بهداشت و درمان همواره در حضور در محل حادثه و خدمت رسانی به موقع پیشگام بوده است.

وی افزود: با توجه به توسعه مراکز صنعتی بویژه در منطقه غرب کارون و نیاز به استقرار تیم‌های درمانی در این مناطق ، ایجاد یک مرکز EOC در مناطق نفتخیز جنوب ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با بیان اهمیت احداث بخش سوختگی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز گفت: ایجاد این بخش از الزامات سازمان پدافند غیرعامل کشور بوده و امیدواریم در اینده نزدیک با تامین نیروی انسانی و احداث و تجهیز این بخش بتوانیم در حوادث صنعتی و سوختگی ها از اعزام بیماران به دیگر مراکز در سایر استان ها بی نیاز شویم.

در ادامه مهندس بیگدلی ضمن تشکر از پیگیری مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و نگاه مثبت مدیرعامل شرکت ملی نفت نسبت به رفع چالش منابع انسانی در حوزه بهداشت و درمان گفت: با دستور دکتر خجسته مهر وظیفه بررسی چالش های منابع انسانی ، بازآرایی ساختار سازمانی  و بررسی ساختار سازمانی جدید مورد نیاز بویژه در مراکز عملیاتی بر عهده تیمی متشکل از کارشناسان ارشد مدیریت مهندسی ساختار و مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت قرار گرفت و این تیم پس از برگزاری چندین جلسه کارشناسی در تهران با سفر به اهواز بررسی دقیق و جزئی مسئله را در دستور کار خود قرار دادند.

 در ادامه مهندس شهرویی مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون ضمن تشکر از تلاش های کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بر تقویت این بهداشت و درمان از منظر نیروی انسانی و تجهیزاتی تاکید کرد و گفت:در شرکت نفت و گاز کارون با تولید یک میلیون بشکه نفت در روز بایستی در همه‌ی سایت های عملیاتی مراکز درمانی ایجاد شود تا پرسنل با آرامش خاطر مشغول به خدمت باشند.

 مهندس ناصری مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون نیز با بیان اینکه تقویت بهداشت و درمان صنعت نفت یک سرمایه گذاری بلند مدت أست گفت: اگر کمبود نیروی انسانی در بهداشت و درمان اهواز برطرف شود و تجهیزات باکیفیت و به روز در بیمارستان نفت اهواز موجود باشد، کارکنان و خانواده های ایشان دغدغه مسائل درمانی و اعزام به سایر استان ها را نخواهند داشت.

وی احداث یک پلی کلینیک تخصصی در ستاد شرکت مارون و انجام کلیه معاینات طب کار در این مرکز، ایجاد درمانگاه های عملیاتی با حضور پزشک ، پرستار و دندانپزشک در همه ی سایت های عملیاتی این شرکت را خواستار شد.

 در ادامه نمایندگان منابع انسانی و HSE شرکت های نفتی منطقه و برخی از مدیران بهداشت و درمان به بیان نیازهای اساسی درمانی در مجموعه مناطق نفتخیز جنوب پرداخته و نقطه نظرات خود را بیان نمودند.

 سپس تیم نمایندگان حوزه مدیریت مهندسی ساختار و مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ، مدیر منابع انسانی و رئیس HSE و سلامت کار سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و جمعی از مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز از درمانگاه‌های عملیاتی شرکت نفت و گاز کارون در دو منطقه اهواز2 و اهواز3 بازدید کردند تا از وضعیت بهداشتی درمانی منطقه را از نزدیک بررسی نمایند.

خبر اهواز منابع انسانی 8
خبر اهواز منابع انسانی 1
خبر اهواز منابع انسانی 5
خبر اهواز منابع انسانی 4
خبر اهواز منابع انسانی 3
خبر اهواز منابع انسانی 2

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ۰۷:۵۷
تعداد بازدید : ۲,۵۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید