سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۵۲

اخبار

بیش از یک میلیون و 300 خدمت سلامت دستاورد بهداشت و درمان صنعت نفت فارس در امسال

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس در آستانه نوروز، از ارائه بیش از یک میلیون و 300 خدمت سلامت در مراکز درمانی این منطقه در سال 1402 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، دکتر محسن تندر در آستانه سال نو از فعالیت های صورت گرفته در سال 1402 گفت و عنوان کرد: بهداشت و درمان صنعت نفت فارس با تعداد 16 مرکز درمانی شامل پلی کلینیک مرکزی شیراز، درمانگاه شماره (2) شیراز، درمانگاه مرودشت، مراکز سلامت کار شرکت پالایش نفت شیراز ، مجتمع پتروشیمی شیراز، شرکت پالایش گاز پارسیان و مراکز سلامت کار در مناطق عملیاتی آغار، دالان، تابناک، ایثار، فراشبند، سروستان و درمانگاه های پزشکیاری در مراکز انتقال گاز و نفت خنج، صفاشهر، خاوران و تلمبه خانه شهید صفری؛ درحال خدمات رسانی به همکاران شاغل و بازنشستگان و خانواده های صنعت نفت است.
وی تصریح کرد: خدمات مورد ارائه به شاغلان و خانواده های آن ها در قالب مراجعه به پزشک متخصص، پزشک عمومی، دندانپزشکی، کلینیک بهداشت خانواده، رادیولوژی، تعداد نسخ پیچیده شده، تعداد اقلام دارویی تحویل داده شده، مراجعین به طب صنعتی (کل معاینات)، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، جراحی ها، خدمات اورژانس، مراکز پزشکیاری و سلامت خانواده و ... می باشد.

اقدامات صوت گرفته در جهت افزایش رضایتمندی

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس گفت: به منظور ارتقاء سطح خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمان مستقیم و به جهت بهره وری بیشتر از امکانات موجود و کاهش ارجاعات به خارج از سازمان، افزایش 40 درصدی کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی (از 15 کلینیک در سال 1401 به 21 کلینیک در سال 1402) و افزایش 57 درصدی جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص (از 30 پزشک در سال 1401 به 47 پزشک در سال 1402) را در برنامه کاری خود داشتیم.

وی اظهار داشت: همچنین، افزایش درصد مراجعات در آزمایشگاه و فیزیوتراپی به دلیل راه اندازی واحدهای آزمایشگاه و فیزیوتراپی به صورت ملکی در درمانگاه شماره 2، به منظور ارتقاء سطح خدمات سلامت و بهره وری بیشتراز امکانات موجود درمان مستقیم از اقدامات سال 1402 این مرکز می باشد.

دکتر تندر افزود: خدمات ارائه شده دندانپزشکی شامل حدود 20 هزار ویزیت و 40 هزار خدمت در 10 ماهه سال 1402 بوده است و در حال حاضر این واحد با 7 یونیت فعال (5 یونیت در شیفت صبح و 2 یونیت در شیفت عصر) با 30 درصد ظرفیت ارائه خدمت می نماید که این میزان خدمات با جذب دندانپزشک متخصص و استفاده از حداکثر ظرفیت با 20 یونیت در دو شیفت صبح و عصر قابل ارتقا به سطح بالاتر می باشد.

منطقه فارس معین خدمات درمانی و بحران جنوب کشور/ فارس مرکز اصلی ارجاع بیماران

دکتر تندر با اشاره به این مهم که فارس مرکز اصلی ارجاع بیماران جنوب کشور است، ابراز کرد: بهداشت و درمان صنعت نفت فارس یکی از مهمترین مناطق سازمان از نظر جغرافیایی می باشد و به عنوان منطقه معین مناطق جنوبی، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد و در اکثر مواقع خوزستان بوده و بیماران اعزامی از این مناطق را پوشش  می دهد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس افزود: با توجه به محدودیت مراکز ملکی جهت ارائه درمان مستقیم خصوصا خدمات بستری مجبور به خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد دانشگاهی و خصوصی می باشد.

وی اضافه کرد: منطقه فارس با تحت پوشش قرار دادن مراکز عملیاتی نفت، گاز، پتروشیمی در اقصی نقاط استان و با توجه به همجواری با استان های نفت خیز مانند بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و سیستان و بلوچستان می تواند به عنوان یک مرکز اصلی ارجاع بیماران در جنوب کشور باشد.

دکتر تندر ابراز کرد: در ساختار نقشه کشوری پدافند غیرعامل، استان فارس و شهر شیراز به عنوان منطقه معین و ارائه دهنده خدمات سلامت اورژانس پزشکی برای مناطق جنوبی و حاشیه خلیج فارس تصویب گردیده است.

جمعیت طبی تحت پوشش

وی اعلام کرد: از 53 درصد جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، 47 درصد را بازنشستگان و خانواده آن ها تشکیل می دهند، به جز جمعیت فوق حدود 10 هزار نفر جمعیت اعزامی و مهمان و حدود 6 هزار و 500 نفر جمعیت بومی مناطق هم جوار مراکز صنعتی هستند که سالانه از خدمات فارس بهره مند می شوند.

به گفته رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت فارس، در پی نظرسنجی به عمل آمده که در نیمه نخست سال 1402 به صورت الکترونیک صورت پذیرفت، بیش از 80 درصد از عملکرد واحدهای مختلف درمانی مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت فارس ابراز رضایتمندی داشتند.

تندر

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۵۱
تعداد بازدید : ۲,۲۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید