سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۰۲

اخبار

تلاش شبانه روزی برای ارائه خدمات در بیمارستان امام خمینی (ره)

دکتر نسرین کهن رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) آبادان با ارائه گزارشی به تشریح فعالیت های انجام شده در یک سال اخیر پرداخت.

دکتر نسرین کهن رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) آبادان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این مجموعه از ارائه خدمات درمانی بیماران بستری به 8 هزار و 500 نفر در سال گذشته اشاره کرد و گفت : این مرکز با شش بخش بستری و مراقبت های ویژه (آی سی یو، سی سی یو، داخلی، جراحی، اطفال و بلوک زنان و زایمان) ، سه بخش سرپایی (اورژانس، انکولوژی،  همودیالیز) ، اتاق عمل جنرال و سرپایی و بخش های پاراکلینیکی (کلینیک های تخصصی، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، رادیولوژی، دندانپزشکی)؛ با حدود 150 تخت مصوب و 108 تخت فعال به ارائه خدمات درمانی می پردازد.

وی افزود : در سالی که گذشت نزدیک به 25 هزار بیمار بصورت سرپایی به اورژانس مراجع کرده و تحت درمان قرار گرفتند و بالغ بر هزار و هشتصد بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

دکتر کهن بیان داشت : اعمالی که در این بیمارستان انجام می شود اعمال با کای جراحی بزرگ هستند که معمولا در بیمارستان های فوق تخصصی انجام می شود، از جمله این اعمال: کوله سیستوکتومی، دیسکوپاتی مهره گردن و کمر، تعویض مفصل زانو و هیپ، اسلیو معده، بای پس معده؛ عمل جراحی چشم چون کاتاراک و تزریق های داخل چشم؛ اعمال جراحی زنان چون سزارین، هیسترکتومی، برداشتن تخمدان و... ؛ عمل جراحی گوش و حلق و بینی می باشد.
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) آبادان اظهار داشت : این بیمارستان بی تردید یکی از معدود بیمارستان های تخصصی است که در زمینه عمل جراحی اورولوژی در سطح منطقه حرفی برای گفتن دارد و تقریبا تمامی اعمال اورولوژی را پوشش می دهد.

وی ادامه داد : وجود جراحان فعال و خرید تجهیزاتی چون "شیور آرتروسکوپ"، "دستگاه فیکو" ، دستگاه سی آرم" و ست های تخصصی اعمال جراحی اورولوژی؛ اتاق عمل را به یکی از فعال ترین واحدهای بیمارستان تبدیل کرده است.

دکتر کهن تصریح کرد: در بلوک زنان و زایمان بیمارستان با  68درصد زایمان طبیعی در سال جاری عملکرد شایسته ای در راستای ترغیب به زایمان طبیعی و کنترل سزارین داشتیم، استفاده از اقدمات تسهیل گرانه ای چون زایمان در آب، استفاده از گاز آنتونوکس تحت نظارت پزشک متخصص زنان، استفاده از بی حسی اپیدورال تحت نظر متخصص بیهوشی و متخصص زنان رضایتمندی از این بخش را بطور قابل توجهی افزایش داده است.

وی با اشاره به اینکه بخش های انکولوژی و دیالیز نیز  در کنار سایر بخش های بستری بصورت روزانه به بیماران خدمات ارائه میدهند گفت :  در بخش کلینیک های تخصصی خدمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی ارائه می شود.
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) آبادان بیان داشت : در سالی که گذشت در راستای رفاه حال بیماران فوق تخصص هایی در زمینه نفرولوژی، روماتولوژی، گوارش و غدد به مجموعه اضافه شد که این امر موجب کاهش چشمگیری در زمینه اعزام بیمار به خارج از منطقه گردید.

وی افزود : از جمله دیگر اقدامات شاخصی که در راستای حقوق گیرنده خدمت در کلینیک های تخصصی انجام می شود، راه اندازی "کلینک درد" توسط متخصص توانبخشی ، "کلینیک زخم" شامل تیمی متشکل از متخصص ارتوپد، کارشناس زخم، متخصص عفونی و متخصص داخلی؛ "کلینیک دیابت" متشکل از متخصص دیابت، کارشناس پرستاری و کارشناس تغذیه؛ و "کلینیک ویژه" شامل پزشک متخصص، داروساز، کارشناس پرستاری است .
دکتر کهن اظهار داشت : از جمله اقدامات ارزنده دیگر این مجموعه در واحد های پاراکلینیکی صورت گرفته که خرید تجهیزاتی چون دستگاه لیزر پرتوان، شاک ویو و مگنت تراپی در واحد توانبخشی است که بطور چشمگیری باعث بهبود عملکرد این واحد و افزایش رضایتمندی بیماران شده است.

رئیس بیمارستان اما خمینی (ره) ادامه داد:  یکی از مهمترین اقداماتی که در سال گذشته صورت گرفت نصب دستگاه "سیتی اسکن"  در واحد رادیولوژی بود، که بطور فزاینده ای باعث تسهیل روند تشخیص و درمان بیماران شد.
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) آبادان بیان کرد:  تجهیزاتی دیگر از جمله دستگاه OPG  و ماموگرافی هم به این مرکز اضافه شده است که با وجود این تجهیزات و جذب رادیولوژیست تا حد قابل توجهی ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان جهت اقدامات تشخیصی رادیولوژی کاهش یافته است.

کهن خاطر نشان کرد :  در راستای مسئولیت های اجتماعی بیمارستان امام خمینی (ره) با عقد قرارداد با برخی بیمه های پایه و بیمه های تکمیلی و پذیرش بیمار در بخش های بستری و انجام اعمال جراحی به بومیان منطقه خدمات شایسته ای ارائه می دهد،همچنین در جهت رفاه حال جمعیت تحت پوشش، با بیمارستانهای سطح شهر نیز تفاهم نامه منعقد شده است.

دکتر کهن در پایان ضمن عرض خدا قوت به کل مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان و آرزوی سالی سرشار از بهروزی برای ایشان گفت: به طور کلی در سالی که گذشت علی الرغم کمبود شدید نیروی انسانی بویژه در بخش درمان، به همت و تلاش تک تک پرسنل و به موجب خرید برخی تجهیزات مورد نیاز به ویژه در واحدهای پاراکلینکی، خرید تجهیزات رفاهی چون یخچال و تلویزیون در بخش های بستری، بازسازی و بهسازی فضاهای درمانی و جذب نیروی متخصص و فوق تخصص، توانستیم اقدامات شایسته ای در راستای حقوق گیرنده خدمت و تکریم ارباب رجوع انجام دهیم. امید است که در سال آتی نیز با تلاش مضاعف در این راستا شاهد ارائه خدمات به بهترین نحو  و افزایش رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع در بالاترین حد ممکن باشیم.





۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۱۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید