سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۳۰

اخبار

گفتگو با رییس و سرپرستار بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی صنعت نفت آبادان بمناسبت «روز اورژانس»

رییس بخش اورژانس گفت همه توان خود را در ارائه خدمات شایسته و ارتقاء سطح رضایتمندی مراجعین و شهروندان بکار خواهیم برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان –  بمناسبت روز اورژانس گفتگوی کوتاهی با رییس بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی ره صنعت نفت آبادان وسرپرستار انجام شد، که در ادامه می خوانید .

خانم دکتر لطفا ضمن معرفی خودتان، گوشه هایی از فعالیت های بخش اورژانس بیمارستان صنعت نفت آبادان را بیان کنید.

اورژانس5

  مروارید رستگار هستم با 18 سال سابقه خدمت در بخش های اورژانس که مدت 6 سال اخیر آن در این مرکز بوده است. وی گفت: در این مرکز درمانی ماهانه در حدود 1200 تا 1400 نفر بیمار با مشکلات و تشخیص های قلبی،تنفسی، ریوی، آسم و تنگی نفس،دردهای شکمی حاد و دردهای اپی گاستر، حوادث ترافیکی و گاها خودکشی پذیرفته شده و خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت می کنند. علاوه بر این مصدومین و مجروحان حوادث کار در پالایشگاه آبادان نیز به مرکز ما آورده شده وتحت درمان قرار می گیرندکه گاها دچار گازگرفتگی، گازهای شیمیایی ،تنگی نفس، تهوع وسوختگی ویا سقوط از ارتفاع هستند.با توجه به موقعیت جغرافیایی بیمارستان نفت، مرکز 115 آبادان نیز بیماران و یا مصدومینی که در مرکز شهر دچار مشکل ویا حادثه می شوند نیز به مرکز ما می آورد. وی در ادامه گفتگو این چنین گفت: علیرغم تلاش های فراوان همکاران ما در این مرکز در ارائه خدمات خود، ما بدلیل نداشتن برخی تخصص های آنکال مانند جراحی اعصاب، نورولوژی وعفونی و نیز نبود سونوگرافیست ونداشتن سی تی اسکن در بیمارستان نمی توانیم به حداکثر رضایتمندی خانواده  های تحت پوشش دست یابیم  و امیدواریم که با دستیابی به این امکانات و رفع این مشکلات بتوانیم به این مهم که خواسته قلبی همه ماست یعنی رضایتمندی مراجعین به این مرکز، دست یابیم. ساختمان تریاژ اورژانس ما با استانداردهای اعتباربخشی تفاوتهایی دارد لذا نیاز است که تامین اعتبار لازم در این خصوص صورت گیرد تا در درجه بندی بیمارستان از نظر اعتباربخشی تاثیر منفی نگذارد.

  • در ادامه گزارش به گفتگو با زهره احمدخسروی سرپرستار بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی ره صنعت نفت آبادان می پردازیم.ممکن است خلاصه ای از فعالیتها و عملکرد خود وهمکارانتان را برای مخاطبان بیان کنید.اورژانس2

زهره احمد خسروی هستم سرپرستار بخش اورژانس و در حدود 29 سال سابقه خدمت در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان دارم. این مرکزدرمانی در 3 نوبت کاری در شبانه روز  با نیروی انسانی 20 نفر پرستار، 6 نفر نیروی خدماتی و 7 پزشک عمومی ثابت و بقیه شیفت ها با نیروهای پزشک پاره وقت به ارائه خدمات درمانی می پردازد. خوشبختانه دوسوم موارد CPR مرکز ما موفق است که برای ما جای خوشحالی دارد که تلاش می کنیم ارتقاء نیز پیدا کند.در راستای ارائه خدمات فنی ودرمانی خود با کمبودهای تجهیزاتی نیز روبرو هستیم مانند مانیتورینگ،LEAD WIRE وموارد دیگری که در حال پیگیری برای رفع آن هستیم.ثبت مستندات قسمتی از وقت همکاران ما را می گیرد که گاهی ممکن است موجب نارضایتی مراجعین شود،چون از کیفیت کار همکاران ما در ارائه خدمات مورد نیاز بیمار کم می کند.با نرم افزار راسپینا نیز مشکل داریم.با تمام این مسایل ما کماکان باتمام توان خود در ارائه خدمت شایسته به مراجعین تلاش می کنیم و امیدواریم که هرچه زودتر بیمارستان جدید صنعت نفت آبادان جهت ارائه خدمات بهتر به خانواده عزیز نفت و سایر شهروندان تکمیل و تجهیز و راه اندازی شود.

۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ۱۸:۱۳
تعداد بازدید : ۲,۵۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید