سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۴۸

اخبار

ارائه خدمات پزشکی به خانواده محترم نفت باهمه توان در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان گفت: ارائه خدمت و فعالیت های غربالگری درمبحث بیماریهای غیرواگیر و بیماریهای دهان ودندان ادامه دارد و امسال برای نخستین بار آندوسکوپی و کولونوسکوپی بیماران با بیهوشی عمومی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان- دکتر نصراله حسونی بحرینی در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی گفت: فعالیت های پزشکی خانواده، غربالگری و تلاش برای بیماریابی در مبحث بیماری های غیر واگیر و پیشگیری در دندانپزشکی و ارتقا آگاهی جمعیت تحت پوشش در مراقبت از خود و بیمار نشدن و انجام اقدامات پیشگیرانه در این مرکز ادامه دارد. تا کنون حدود 15،000 نفر از جمعیت تحت پوشش مورد معاینه قرار گرفته اند و اطلاع رسانی به سایر افراد با ارسال پیامک در حال انجام است. در حال حاضر از نظر ذخیره دارویی در منطقه مشکلی نداریم و طبق مصوبات با 5 شرکت دارویی بزرگ کشور تعامل داریم و نیازهای دارویی خود را از آنها تامین می کنیم. داروهای مورد نیاز بیماران تاکنون به طور مداوم در اختیار آن ها قرار گرفته است. دستگاه سی تی اسکن مورد نیاز منطقه نیز در حال خریداری است. با توجه به کمبود نیروی انسانی که به علت عدم جایگزینی نیروهای بازنشسته برای ما پیش آمده است امیدواریم که بتوانیم با ایجاد شرایط مساعدتر، زمینه رضایتمندی بیشتر، رضایت خاطر و ارتقاء سلامت مردم عزیزمان را در منطقه فراهم آوریم.

گزارش2

    وی افزود عملیات اجرایی بیمارستان جدید کماکان در حال اجرا است و امیدواریم که تا پایان سال جاری شرایط بهره برداری از بیمارستان جدید فراهم گردد. در زمینه عمران و بازسازی با توجه به سیاست های سازمان و بخشنامه مقام عالی وزارت، در راستای صرفه جویی و اقتصاد مقاومتی با تمام تلاش و توان نیروهای خدمتگزار در این مرکز، ما توانستیم کلیه ی امور نگهداری اماکن و تأسیسات فرسوده ی خود را انجام دهیم. همکاران زحمت کش ما در خدمات عمومی و تأسیسات با ساخت برخی دستگاه ها و تعمیرات اساسی که انجام دادند توانستند مبلغی بیش از 300 میلیون تومان صرفه جویی کنند. آخرین پروژه ای که در هفته های اخیر افتتاح شد، پروژه آیس بانک بخش های دیالیز و استریلیزاسیون بیمارستان بود که ما را از خرید یخ به مبلغ قریب به 40 میلیون تومان در سال بی نیاز کرد. این واحد آب سرد مورد نیاز این دو واحد را تأمین کرده و نیاز به خرید یخ را مرتفع ساخته است. از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز تعویض پکیج فاضلاب بیمارستان و بازیابی و بکارگیری مجدد دستگاه پسماند بیمارستانی بود.

  رییس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان ادامه داد اعزام بیماران در سال جدید بر اساس دستورالعمل های جدید سازمان صورت گرفته، که این امر حدود 30 درصد کاهش آماری داشته است. جهت رفاه حال جمعیت تحت پوشش و مراجعین عزیزمان با دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرارداد همکاری بسته ایم که خانواده های محترم نفت در شهر های آبادان، خرمشهر و شادگان می توانند از امکانات درمانی و تشخیصی در آن مراکز نیز استفاده نمایند.

  دکتر نصراله حسونی بحرینی افزود: در سال قبل ما توانستیم رتبه اول بیمارستان دوستدار کودک را کسب کنیم، برای دومین سال متوالی به دلیل کاهش آمار سزارین و افزایش تعداد زایمان طبیعی مورد تقدیر دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار بگیریم. در جهت حفظ ایمنی بیماران کنترل تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها را اجرایی کردیم که این مهم علاوه بر ارتقاء سطح ایمنی استفاده کنندگان به لحاظ صرفه جویی برای ما حائز اهمیت بود.

گزارش1

  وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار آندوسکوپی و کولونوسکوپی بیماران با بیهوشی عمومی انجام شد. در بیمارستان صنعت نفت آبادان عمل های جراحی مهمی مانند یورتروپلاستی، اسلیو، بای پس، آرتروسکوپی و تعویض مفصل زانو انجام می شود.

   دکتر نصراله حسونی بحرینی همچنین گفت: برای حفظ شأن و شخصیت بیماران خانواده نفت از پک لباس یکبار مصرف هنگام پذیرش استفاده می گردد. یکی از مشکلات این مرکز نبود سونوگرافیست زن بود که ما موفق شدیم با عقد قراردادی با مرکز سونوگرافی دکتر بیگ پوریان مشکل سونوگرافی و ماموگرافی بانوان را حل کنیم. عمده مشکلات ما در حال حاضر تأمین تسهیلات اقامت و هتلینگ بیمارستان است که با توجه بخشنامه وزیر محترم نفت روند خریداری بسیار کند و مشکل است. شایان ذکر است که در 5 ماه ابتدای سال جاری حدود 82589 نفر از خدمات بهداشتی درمانی در این بیمارستان ودرمانگاه های تحت پوشش بهره مند گشته اند.

گزارش

 

۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۵۹
تعداد بازدید : ۹۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید