سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۳

اخبار

اولین جشنواره و نمایشگاه ترویج زایمان طبیعی در آبادان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان- اولین نمایشگاه ترویج زایمان طبیعی در آبادان با هدف فرهنگ سازی و ترویج زایمان طبیعی و آموزش مادران باردار در بازار مرکزی آبادان برگزار شد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان- اولین نمایشگاه ترویج زایمان طبیعی در آبادان با هدف فرهنگ سازی و ترویج زایمان طبیعی و آموزش مادران باردار در بازار مرکزی آبادان برگزار شد.
مهناز علیزاده اهوازی مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از ویژگی‌های زایمان طبیعی را ضروری خواند و در این رابطه برگزاری اولین جشنواره و نمایشگاه فرهنگ‌سازی ترویج زایمان طبیعی را یکی از برنامه های اجرایی این دانشکده عنوان کرد.
علیزاده اظهار داشت: آموزش و ایجاد زمینه‌های ارتقای سلامت مادران باردار را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد و گفت: در قالب این جشنواره، نمایشگاهی از تکنیک‌های تسهیل و کاهش زایمان طبیعی به نمایش گذاشته شد.
وی ایجاد غرفه‌های بهداشتی و آموزشی را از دیگر اقدامات انجام شده در این نمایشگاه عنوان کرد و ادامه داد: در حاشیه نمایشگاه ترویج فرهنگ زایمان طبیعی،‌ گروهی از متخصصین زنان،‌ بیهوشی،‌ تغذیه،‌ ژنتیک‌ و مامایی با هدف آموزش عمومی برای مادران باردار و علاقه‌مندان به زایمان طبیعی حضور یافته و به سئوالات در این زمینه پاسخ دادند.
مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: حضور فعال بیمارستان‌های (امام خمینی(ره) صنعت نفت آبادان،‌ شهید بهشتی، 17 شهریور، طالقانی، ولیعصر خرمشهر)  را از جمله ویژگی‌های این نمایشگاه و جشنواره بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد: راهکارهای دارویی و غیردارویی برای تسریع روند زایمان طبیعی از جمله اقداماتی است که بیمارستان‌ها در این نمایشگاه معرفی کردند.
این مسئول گفت: چگونگی مراقبت‌های دوره‌های مختلف بارداری، برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان،‌ آموزش نوع تغذیه مناسب ویژه مادران باردار و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در مورد ضرورت محیط سلام و کم خطر برای مادران باردار از دیگر خدماتی است که در این جشنواره ارائه شد.
گفتنی است: بیمارستان امام خمینی(ره) صنعت نفت آبادان از سوی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در سال گذشته جزو 10 بیمارستان برتر در ترویج زایمان طبیعی بوده است.
۱۷ آبان ۱۳۹۵ ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۷۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید