سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۵۳

اخبار

رییس بیمارستان صنعت نفت آبادان : نجات جان دو بیمار با تلاش تیم موفق بیمارستان

دکتر کهن گفت : با اقدامات درمانی فوری و عمل جراحی توسط پزشکان بیمارستان صنعت نفت آبادان ، دو بیمار از مرگ حتمی نجات یافتند.

دکتر نسرین کهن رییس بیمارستان صنعت نفت آبادان با اشاره به مراجعه بیمار 49 ساله غیرشرکتی در تاریخ 17 مرداد ، با علائم درد قفسه سینه  و بستری وی در بخش مراقبت های ویژه قلبی و تحت نظر پزشک متخصص قلب گفت : خانواده بیمار 2 روز بعد از بستری اصرار به ترخیص وی با میل شخصی داشتند اما همکاران در بخش CCU با دریافت آزمایشات متوجه افت هموگلوبین بیمار از 12 به 5.7 و خونریزی وسیع و ناگهانی دستگاه گوارش (فوقانی و تحتانی)، ضعف و بیحالی بیمار و حالت شوک ناگهانی در اثر از دست دادن مایعات و خون برای بیمار شدند.

وی افزود :  با متقاعد کردن خانواده بیمار ، درمان ادامه پیدا کرد و مشاوره های داخلی و سایر اقدامات برای وی صورت گرفت، که در ادامه دکتر مهدی ثلاثی متخصص داخلی درخواست اعزام جهت آندوسکپی تشخیصی درمانی کرد ، اما علیرغم همه تلاش ها موفق به اخذ پذیرش از بیمارستان امام اهواز نشد، با موافقت دکتر فرزام نیا جراح عمومی شاغل در بیمارستان نفت آبادان و دکتر احمدرضا غلامی متخصص بیهوشی و اخذ رضایت ریسک بالا از همراهان بیمار، بیمار در ساعت 1:15 دقیقه بامداد در حالی که در شوک بود به اتاق عمل منتقل شد.

رییس بیمارستان صنعت نفت آبادان ادامه داد :  تعداد زیادی فرآورده های خونی (پکسل، اف اف پی وپلاکت) به وی تزریق شد ،بیمار تحت عمل جراحی لاپاراتومی قرار گرفت و مشاهده شد که بیمار زخم های خونریزی دهنده متعددی در ناحیه فوندوس معده و جسم معده دارد که دچار پرفوراسیون شده  و در حال خونریزی اند.
دکتر کهن با ابراز خشنودی از تشخیص و ارائه خدمات به موقع  گفت : خوشبختانه عمل جراحی بیمار در ساعت3:45  دقیقه بامداد با موفقیت به پایان رسید و بیمار در حال حاضر در بخش ICU بستری و تحت مراقبت  با حال عمومی مساعد است.

رییس بیمارستان صنعت نفت آبادان اظهار داشت : در روز یکشنبه  تاریخ 19 مرداد ماه سالجاری  ساعت 13:35 دقیقه بعدازظهر بیمار دیگری آقای 60 ساله و بازنشسته، که در اثر نزاع خانوادگی با چاقوخوردگی و زخم های متعدد در نواحی کاروتید گردنی، اینگوینال چپ، پرفوراسیون های متعدد روده ، در بخش جراحی بستری شد ، پس از انجام هماهنگی های لازم، در ساعت 15 بعدازظهر توسط دکتر فایز فرزام نیا متخصص جراحی به اتاق عمل منتقل شد، در حین عمل، دکتر محمدعلی مشایی جراح و متخصص اورولوژی نیز حضور داشت که وضعیت حالب ها و مثانه بیمار را از نظر وجود ضایعه و زخم های احتمالی بررسی کرده و وی را مورد معاینه قرار داد. پس از ترمیم پارگی هاو زخم های ایجاد شده در ساعت 19:15 دقیقه با حال عمومی رضایت بخش از اتاق عمل خارج شد. بیمار در حال حاضر در بخش جراحی تحت مراقبت است.

دکتر کهن ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های کادر درمان بیمارستان صنعت نفت آبادان ،دکتر ثلاثی متخصص داخلی، دکتر فرزام نیا متخصص جراحی عمومی، دکتر غلامی متخصص بیهوشی، پروین قشقایی  سوپروایزر شیفت شب بیمارستان و مریم بنیادی سرپرستار بخش سی سی یو و سایر همکاران گفت :  تلاش بی وقفه و هوشیاری و دقت در کار مهمترین علت برای انجام کار تیمی موفق است که باعث نجات جان بیمار از مرگ حتمی است.


۲۰ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۱۳
تعداد بازدید : ۱,۳۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید