سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۱۱
 

اخبار

گزارش عملکرد واحد بهداشت خانواده بیمارستان نفت امام خمینی (ره ) آبادان

روشنک عالی محمد مسئول بهداشت و تنظیم خانواده به مناسبت روز ماما و هفته سلامت عملکرد موفق تیم مامایی و بهداشت خانواده را گزارش می دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان عملکردتیم مامایی واحد بهداشت خانواده در سال1400 را به نقل از  روشنک عالی محمد  مسئول بهداشت و تنظیم خانواده بدین شرح می باشد :
با توجه به اینکه مامایی یک حرفه مقدس و درعین حال پر استرس است چرا که همزمان حفظ سلامت مادر و جنین را برعهده دارند و این استرس و نگرانی برای همکاران در اپیدمی کرونا چند برابر شد ،که علاوه بر ارائه خدمات مامایی روتین ،مسئول مراقبت از مادران در برابر بیماری کرونا بودند.
جهت ارتقاء سطح آگاهی مادران باردار در شرایط کووید ۱۹ و حساس سازی و ایجاد آگاهی جهت مادران باردار و شیرده کلیه آموزشها و مراقبت های لازم به صورت حضوری و غیر حضوری با هدف کلی این اقدامات که کاهش مرگ و میر در اثرعوارض بارداری و زایمان و بیماری کرونا بوده است  را مدنظر داشته و جهت انجام بهترین عملکرد و انجام مراقبتهای مادران با انجام زمان بندی و نوبت دهی جهت جلوگیری از هرگونه ازدحام  و با رعایت پروتکل های بهداشتی به نحو احسنت اجرایی شده است.
شاخص مراقبت مادران باردار ۱۰۰ ٪
شاخص واکسیناسیون کودکان وپایش آنها ۸۶٪
شاخص سلامت باروری ۷۰٪ 
شاخص مراقبت منوپوز ۶۳٪
شاخص غربالگری نوجوان دختر ۴۵ ٪
از دیگر اقدامات انجام شده برعهده گرفتن پروژه بزرگ واکسیناسیون کرونا  بوده است که حدود ۱۰۱۴۲ تزریق نوبت اول و دوم و سوم و چهارم جهت گروه های هدف براساس بخشنامه های کشوری انجام شده است.
حدود ۹۹ ٪ پرسنل کادر درمان و خانواده هایشان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
از دیگر اقدامات انجام شده قابل توجه انجام واکسیناسیون هپاتیت درگروه های پرخطر پرسنل بیمارستان و بیماران خاص و پرخطر انجام شده است.
همچنین تجویز پارت دوم مکمل ویتامین آ در کودکان تحت پوشش نفت اجرایی شده است .
براساس تقویم آموزش سلامت سال۱۴۰۰ اقدامات لازم در خصوص گرامیداشت  هفته شیرمادر ،هفته جمعیت و باروری سالم ،سلامت بانوان،هفته جهانی واکسیناسیون ،روز سالمند ،هفته پوکی استخوان و هفته سرطان بصورت مجازی از طریق گروه های واتساپی و حضوری به مراجعین انجام شده است و کلیه مستندات به دانشگاه علوم پزشکی آبادان و ستاد سازمان و مدیریت محترم مامایی ستاد ارائه شده است.

روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان


بهداشت خانواده 4
بهداشت خانواده 3

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۰۸
تعداد بازدید : ۵۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید