سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۶ اَمرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۱۲

اخبار

گرامیداشت روز جهانی ایمنی بیمار در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

بمناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی بیمار برنامه ها و اقدامات لازم در بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان برگزار گردید.
روز جهانی ایمنی بیمار یکی از روز های جهانی بهداشت عمومی ، سازمان بهداشت جهانی است  که هدف آن افزایش آگاهی و مشارکت عمومی ،افزایش درک جهانی و کار در جهت همبستگی جهانی و اقدام کشورهای عضو برای افزایش ایمنی و کاهش آسیب به بیمار است. 
هر فردی در سراسر جهان در مقطعی از زندگی خود داروهایی برای پیشگیری یا درمان بیماری  مصرف می کند ، با این با این حال گاهی اوقات داروها در صورت نگهداری نادرست تجویز ، توزیع یا نظارت ناکافی باعث آسیب جدی می شوند. شیوه‌های ناایمن و اشتباهات دارویی یکی از دلایل اصلی آسیب های قابل اجتناب در مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان است. خطاهای دارویی زمانی رخ می‌دهد که مدیریت داروی ضعیف و عوامل انسانی مانند خستگی، شرایط نامناسب محیط یا کمبود کارکنان بر ایمنی فرایند مصرف دارو تأثیر می گذارد این می تواند منجر به آسیب شدید بیمار ،ناتوانی و حتی مرگ آن  شود .
همه گیری کووید به طور قابل توجهی اشتباهات دارویی و آسیب های مرتبط با دارو را تجدید کرده است در این زمینه ، ایمنی دارو به عنوان موضوع روز جهانی ایمنی بیمار در سال ۲۰۲۲ با (شعار داروی بدون آسیب) انتخاب شده است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان بمناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی بیمار در بیمارستان نفت امام خمینی (ره ) آبادان برنامه هاو اقداماتی به شرح زیر ارائه گردید :
 ۱_  برگزاری غرفه ایمنی بیمار در پلی کلینیک تخصصی با موضوع دارو درمانی بدون آسیب و آموزش استفاده از ابزار جهانی دارودرمانی بدون آسیب سازمان بهداشت جهانی با همکاری دفتر پرستاری جهت تامین نیرو
۲_ تهیه بنر و پمفلت های آموزشی با موضوع مذکور جهت اطلاع رسانی به عموم و جمعیت تحت پوشش
۳ _ ارائه آموزش های گروهی و چهره به چهره در خصوص اهمیت نحوه مصرف صحیح داروها و آموزش استفاده از ابزار جهانی دارو درمانی توسط کارشناس ایمنی بیمار زهره امانکاه  به صورت ویژه جهت بیماران و مراجعین به کلینیک های تخصصی 
۴. تهیه کلیپ آموزشی در خصوص دارو درمانی بدون آسیب و پخش از طریق کلیه مانیتور های موجود در سالن پلی کلینیک تخصصی 
۵_ برگزاری همایش ایمنی بیمار در سالن کنفرانس واحد آموزش ، که در این مراسم  توسط دکتر نسرین کهن (مسئول ایمنی بیمار ) ، زهره امانکاه کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار در خصوص اهمیت و تاریخچه ایمنی بیمار ، اقدامات انجام شده و بیانیه سازمان بهداشت جهانی و ابزار ایمنی بیمار در خصوص دارو درمانی بدون آسیب جهت اطلاع عموم شرکت‌کنندگان در راستای دستیابی به اهداف عمده ایمنی بیمار و ارتقا هر چه بیشتر فرهنگ ایمنی بیمار در بیمارستان نفت امام خمینی (ره) توضیحاتی ارائه گردید.
6-تقدیر و اهداء لوح تقدیر به کارکنان پر تلاش در زمینه ایمنی بیمار  توسط  دکتر نصراله حسونی بحرینی رییس بهداشت  و درمان صنعت نفت ابادان ، دکتر نسرین کهن رییس بیمارستان انجام شد .  

 


ایمنی بیمار 19
ایمنی بیمار 18
ایمنی بیمار 17
ایمنی بیمار 16
ایمنی بیمار 7
ایمنی بیمار 6
ایمنی بیمار 5
ایمنی بیمار 4
ایمنی بیمار 3
ایمنی بیمار 2
ایمنی بیمار 1
ایمنی بیمار 15
ایمنی بیمار 14
ایمنی بیمار 13
ایمنی بیمار 11
ایمنی بیمار 10
ایمنی بیمار 9
ایمنی بیمار 8

۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ۰۸:۴۵
تعداد بازدید : ۳۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید