سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ ۰۴:۵۶

اخبار

ارائه 273 هزار خدمت درمانی به بانوان تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: حدود 273 هزار خدمت بهداشتی و درمانی در شش ماهه نخست سال جاری به بانوان و دختران تحت پوشش این منطقه ارائه شده است.

دکتر رضا بقائی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با گرامیداشت هفته سلامت بانوان ایرانی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری حدود 126 هزار بیمار جهت دریافت خدمت درمانی به مراکز درمانی این منطقه مراجعه که حدود 60 درصد از آن بانوان و دختران بودند.

وی در ادامه اعلام کرد: تعداد جمعیت خدمات گیرندگان حدود 15 هزار نفر است که زنان سهم 54 درصدی از آن دارند.

دکتر بقائی با بیان اینکه شعار هفته سلامت بانوان ایرانی، "بانوی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم" است، ادامه داد: نقش بی‌بدیل زنان در سلامت خانواده و جامعه به عنوان ستون اصلی خانواده بر کسی پوشیده نیست.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بیان کرد: زنان به عنوان بنیان خانواده و جامعه‌ای سالم و پویا باید در دوره‌های مختلف زندگی مورد حمایت قرار گیرند.

وی در ادامه بر ضرورت اهمیت سلامت روان بانوان و تاثیر آن در سلامت روان فرزندان و داشتن نسلی سالم تاکید کرد و افزود: دریافت منظم خدمات بهداشتی در تامین، حفظ و ارتقای سلامت بانوان به عنوان مادران جامعه تاثیر بسزایی دارد، بنابراین ضروری است بانوان نسبت به سلامت خود و دریافت مراقبت و پیگیری مشکلات سلامتی خود اقدام کنند.

گفتنی است شعار هفته ملی سلامت بانوان ایران (سه‌شنبه ۲۴ تا دوشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳) از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت با عنوان «بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم» اعلام شد.

سلامت زنان یک نمونه از سلامت جامعه است که طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت به فردی که سلامت کامل جسمی روانی و رفاه اجتماعی را داراست دلالت دارد و نه الزاماً به حالتی که فرد دچار یک بیماری یا ناتوانی نباشد؛ که معمولاً به آن بهداشت باروری گفته می‌شود.

۲۹ مهر ۱۴۰۳ ۱۳:۵۸
بهداشت و درمان صنعت نفت |
تعداد بازدید : ۱۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید