سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۳۷

اخبار

سالروز تشکیل بسیج در بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان گرامی داشته شد

بمناسبت پنج آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان با پذیرایی از همکاران این روز گرامی داشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان؛ در هنگام نماز جماعت ظهر و عصر حاج آقا موسوی با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج با ذکر اینکه بسیج شجره طیبه است گفت : اگر بخواهیم مفهوم بسیج و بسیجی را در ادبیات انقلاب اسلامی جستجو کنیم،چاره ای جز بیان مراد حضرت امام (ره) از بسیج و بسیجی نداریم.

در اندیشه امام(ره) بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد. در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی  و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست. بسیج در صورتی می تواند نهادی جامع و شامل جهات متعدد و پایدار شناخته شود که نیازهای دایمی و باورها و ارزش های فرهنگی پدید آورنده آن به روشنی تعریف شوند، این نیازها ممکن است اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا نظامی باشند.

به فرموده امام(ره) « بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد، بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.»

 



۵ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۵۹
تعداد بازدید : ۶۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید