سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۱۹

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی پیشگیری از سرطان سینه ویژه بانوان شاغل

این کلاس آموزشی به منظور بال ابردن سطح آگاهی کارکنان بهداشت خانواده و حساس سازی بیشتر همکاران شاغل به مراقبت از خود، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان، این جلسه با مدیریت کارشناس ستادی شیدا سجادی  در سالن آموزش و پژوهش این مرکز  برگزار شد.

در این کلاس آموزشی چگونگی معاینه صحیح، اتیولوژی و راههای پیشگیری از بیماری سرطان سینه آموزش داده شد. از شرکت کنندگان قبل و بعد از برگزاری جلسه آموزشی امتحان سنجش اطلاعات بعمل آمد.

گفتنی است : سرطان پستان ناشی از رشد خارج از قاعده سلول های غیرطبیعی در پستان است. در هر دو نوع تومورهای خوش خیم و بدخیم، رشد سریع و زیاد سلول ها وجود دارد. روند زیاد شدن سلول ها در تومورهای خوش خیم در مرحله مشخصی متوقف می شود، در تومورهای بدخیم این رشد به صورت غیر قابل مهار ادامه  می یابد تا حدی که در صورت عدم درمان، تمامی قسمت های بدن را تحت تأثیر قرار داده و از کار می اندازد.

شایع ترین نوع سرطان پستان، سرطان از منشاء مجاری شیری است و از آنجا که این نوع بافت بیشتر در یک چهارم بالایی و خارجی پستان وجود دارد،  در حدود نیمی از سرطان های پستان در ربع فوقانی و خارجی آن یافت می شوند.
۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۳۰
تعداد بازدید : ۸۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید