سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۵۱

اخبار

فعالیت بیش از 50 سال مرکز فیزیوتراپی بیمارستان امام خمینی (ره) آبادان

مسئول بخش توانبخشی بیمارستان امام خمینی (ره) :فیزیوتراپی باعث بهبود وضعیت عملکرد و کیفیت زندگی افراد است.

  روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان بمناسبت دوم مرداد و به بهانه روز فیزیوتراپی مصاحبه ای با مسئول بخش توانبخشی بیمارستان امام خمینی انجام داده است.

    لطفاخودتان را معرفی کنید؟

قبل از هرچیز 2 مرداد روز فیزیوتراپی را به تمامی همکارانم تبریک می گویم ، پرویز شوکت هستم با بیش از 25 سال سابقه خدمت در بخش فیزیوتراپی بیمارستان امام خمینی آبادان  مشغول به فعالیت هستم.قدمت فعالیت مرکز فیزیوتراپی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان به بیش از 50 سال می رسد . این مرکز درفضایی به وسعت 1400 متر مربع و بخشهای مکانوتراپی ، الکتروتراپی ، هیدروتراپی   و لیزر درمانی با بهره گیری از دانش و مهارت کارشناسان فیزیوتراپی سعی در ارائه مطلوب خدمات درمانی به بیماران دارد .

خلاصه ای از علم فیزیوتراپی

فیزیوتِرا پی : Physiotherapy شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روش‌ها ازورزش، نور،پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز،گرماوبرق استفاده می شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای ازعلم پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها،توانبخشی، درمان،بالا بردن سطح سلامت  ، physiological therapeutics می‌باشد.

 مداخلات درمانی در فیزیوتراپی بخش کوچکی از عملیات آن محسوب می‌شود. در فیزیوتراپی، هدف ارتقای عملکرد جسمانی بدن است. با توجه به تداخل و ارتباط زیاد سیستم‌های بدن، درمان‌های فیزیوتراپی که توسط فیزیوتراپیست انجام می‌شود، مستقیم یا غیرمستقیم، باعث بهبود عملکرد دستگاه فیزیولوژیک نیز می‌شود؛ مثلاً فیزیوتراپی دستگاه تنفسی موجب بهبود درصد گازهای خون و تغییر میزان اسیدیتهٔ خون می‌شود، که به نوبهٔ خود، می‌تواند باعث بهبود سطح هشیاری گردد.

فیزیوتراپی باعث بهبود وضعیت عملکردو کیفیت زندگی افراد است.

فیزیوتراپیست در این رشته به‌عنوان درمانگر شناخته می‌شود. با توجه به این‌که فیزیوتراپی درمان فیزیولوژیک و جسمانی بیماری‌هاست، لذا در آن کالبدشناسی وعلم حرکت شناسی و فیزیولوژی حرکت از اهمیت زیادی برخوردار است.

اهداف فیزیوتراپی
با توجه به اینکه فیزیوتراپی در بسیاری از اختلالات و بیماری های دستگاه عصبی-عضلانی-اسکلتی کاربرد دارد، اهداف فیزیوتراپی با توجه به نوع بیماری یا ضعف و آتروفی عضلانی
* تقویت عضلات
* افزایش انعطاف پذیری
* استقلال هرچه سریع تر بیمار جهت برگشت به فعالیت های روزمره
* بهبود فعالیت دستگاه تنفسی
* افزایش کارایی دستگاه قلبی اختلال زمینه ای متفاوت است. به طورکلی اهداف فیزیوتراپی ممکن است درارتباط با موارد زیر باشد:
* کاهش دردهای عضلانی و مفصلی
* تسریع در پروسه ترمیم بافتی
* بهبود دامنه حرکتی (ROM) مفاصل

درپایان برای تمامی همکارانم در بهداشت ودرمان صنعت نفت آرزوی سلامتی وبهروزی دارم.


۳ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۷۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید