سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۵۶

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی هوش هیجانی در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

این ویژگی برای کنترل استرس واضطراب، مدیریت احساسات خود ودیگران، استفاده سازنده از آن در روابط و مناسبات اجتماعی نقش سازنده ومهم دارد.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان –   کارگاه آموزشی هوش هیجانی با مدرسی دکتر آذرکیش در سالن آموزش وپژوهش با هدف آموزش کلیه کارکنان برگزار گردید. در این جلسه آموزشی به مواردی چون اهمیت و کاربرد هوش هیجانی بمنظور کنترل استرس و اضطراب، مدیریت احساسات خود و دیگران و استفاده سازنده ازآن در روابط و مناسبات اجتماعی به عنوان یک مهارت خوب اجتماعی، نقش احساسات در تصمیم گیری هاو ... اشاره شد و به مراحل مختلف آن نیز بطور خلاصه اشاره شد.

 سالها قبل از اینکه به این امر اهمیت داده شود از IQ  برای توضیح پاره ای از موارد استفاده می شدتا اینکه از قرن بیستم پی به اهمیت و وتاثیر هوش هیجانی یا هوش عاطفی بردند و این ویژگی در اصل به توانایی ما برای کنترل عواطف واحساسات مدیریت اضطراب و کنترل تنش ها و ایجاد انگیزه کمک می کند.  هوش هیجانی برای کنترل استرس واضطراب، مدیریت احساسات خود ودیگران، استفاده سازنده از آن در روابط و مناسبات اجتماعی بعنوان یک مهارت خوب اجتماعی  ، شناسایی نقش احساسات در تصمیم گیری ها و روش مناسب دیدن، شنیدن، فهمیدن، درک و بکار بردن هیجانات در زندگی روزمره، امیدواری و خوش بینی در مواجهه با موانع در راه رسیدن به هدف است. هوش هیجانی در حقیقت راهی است برای زیرک بودن. هوش هیجانی، همدلی است، درک این که اطرافیان شما چه احساسی دارند. لذا در برخورد با بیماران و مراجعین به کنترل برخوردها و هدایت آن به سوی آرامش و حل صحیح مسئله بسیار حائز اهمیت و کمک کننده است. اولین قدم برای افزایش هوش هیجانی (عاطفی)، خودآگاهی است. خودآگاهی یعنی شما چه احساسی دارید و چرا دچار آن احساس شده اید. آگاهی از احساسات و تربیت آن ها برای غلبه بر موانع زندگی است.اگرچه ممکن است این کار در بدو امر برای بعضی از افراد مشکل باشد، اما زمانی که فرد شروع به درک خود می کند، می تواند دیگر مهارت های احساسی اش را نیز توسعه دهد و در نهایت به هوش عاطفی بالایی دست یابد.هوش هیجانی عامل مهمی در ایجاد تغییرات اساسی در زندگی است.

۲۹ آبان ۱۳۹۷ ۰۸:۴۵
تعداد بازدید : ۷۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید