سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۵۸

اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از سرطان برای کارکنان در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

در هفته ملی سرطان،از بیماران عیادت ودلجویی شد وکلاس های آموزش تغذیه و چگونگی پذیرش بیماری تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان –  بمناسبت هفته ملی سرطان(15 – 8 بهمن ماه)اقدامات متعددی درواحدهای مختلف بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان برگزار گردید.

  مسابقات غذای سالم و استفاده از سبزیجات و حبوبات در پخت غذا با مشارکت بسیج ، روابط عمومی و آموزش همگانی طب صنعتی و بهداشت عمومی، برگزاری کلاس های مشاوره ، چگونگی پذیرش بیماری ، توجه به بهداشت روان و راههای کنارآمدن با بیماری سرطان توسط واحد مشاوره و بهداشت روان با مدرسی سارا ترویجی کارشناس مرکز برای بیماران، عیادت و دلجویی از بیماران توسط زینب میرزایی دوستان مددکاری بیمارستان و روابط عمومی در بخش آنکولوژی، برگزاری کلاس تغذیه در بیماران سرطانی توسط مهسا الهی خواه کارشناس تغذیه در بخش آنکولوژی، نصب بنرهای اطلاع رسانی با موضوع اصلاح برنامه غذایی و راههای پیشگیری از بیماری و آموزش خود مراقبتی، برپایی کارگاه آموزشی پیشگیری از سرطان برای کارکنان با مدرسی دکتر مهدی ثلاثی.

دکتر مهدی ثلاثی متخصص داخلی بیمارستان، در این جلسه آموزشی به اتیولوژی و علت های گوناگون ابتلا به بیماری، الگوی زندگی،ارث و ... اشاره کرد و گفت: چاقی علت 35% ابتلا به سرطان است. بعضی از انگل ها مانند شیستوزوماهماتوبیوم عامل بیماری هستند.بیماریهای اتوایمینیون نیز در بروز بیماری دخیل هستند.برای تشخیص بیماری حداقل 5 میلیارد سلول سرطانی بایستی بوجودآمده باشد تا بیماری قابل تشخیص باشد. امواج رادیویی و امواج پارازیتی وهمچنین نزدیک بودن موبایل در هنگام خواب با اینترنت فعال، می تواند عامل ایجاد بیماری باشد.کرم های ضدآفتاب با SPF 30% در پیشگیری از سرطان پوست موثر است. در اصلاح الگوی تغذیه استفاده نکردن زیاد از گوشت قرمز و خودداری از مصرف غذاها و سبزیجات زیاد سرخ شده بویژه گوشت های قرمز وسفید، می تواند به سلامت ما کمک کند.استرس ها نیز عامل ابتلا به بیماری هستند و لذا ورزش کردن و دوری از استرس می تواند به سلامت انسان کمک کند.

در این کلاس آموزشی که در سالن آموزش و پژوهش بیمارستان امام خمینی ره برگزار شد تعدادی از کارکنان این مرکز شرکت داشتند.

CA5
CA4
CA3
CA1
CA

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ۱۷:۲۹
تعداد بازدید : ۱,۷۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید