سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۲۹

اخبار

برگزاری نشست مشترک مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت و شرکت پالایش نفت آبادان

در این نشست راههای تبادل همکاری ها بررسی و مقرر شد تشکیل جلسات تداوم یابد.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان- اولین نشست مشترک مدیران بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان و شرکت پالایش نفت برگزار شد.در ابتدا دکتر نصراله حسونی بحرینی ضمن خوشامدگویی، در ایام مبارک قدر برای همه همکاران آرزوی سلامتی و عاقبت خیر کرد و گفت: هر دو اداره، زیر مجموعه وزارت نفت هستیم و از قوانین و مقررات آن پیروی می کنیم، شما به پیشرفت و تقویت اقتصاد کشور کمک می کنید و ما مکمل شما هستیم و کمک می کنیم که شاغلین دغدغه های فکری از نظر سلامت خود و خانواده هایشان نداشته باشند. امید است این جلسات استمرار یابد و به بهبود روابط و تعامل بیشتر بین بخشی ما کمک کند. در حال حاضر در تلاشیم تا بتوانیم امکانات بیشتری از وزارتخانه بگیریم تا بتوانیم خدمات رسانی را بهبود بخشیم. یکسری محدودیتها وجود دارد که انشاالله با همفکری بیشتر بتوانیم آن را برطرف کنیم.

   دکتر شریفی رییس منابع انسانی شرکت پالایش در پاسخ ضمن آرزوی قبولی عبادات همکاران گفت: امیداست این جلسات به پیشبرد امور کمک کند و مفید بفایده باشد. ما در بخش تولید انجام وظیفه می کنیم و شما در سنگر بهداشت و درمان، جلسات هم اندیشی بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد. در جلسات صبحگاهی شرکت پالایش مسایلی مطرح می شود که ناشی از عدم اطلاع از مسایل درمان است، ما بایستی نگرانی های درمانی کارکنان را پیگیری کنیم تا با فراغ بیشتری به انجام وظیفه خود بپردازند. ادامه یافتن اینگونه جلسات شاید به بهبود روابط و حل مشکلات کمک کند. مشکلات مطرح شده شامل کاهش کیفیت ارائه خدمات بمرور زمان،کاهش خدمات پزشکی، کم کردن اعزام های درمانی ،عدم پرداخت بموقع هزینه های درمانی ، طولانی بودن نوبتدهی در پلی کلینیک، نبود برخی تخصص ها، مشکلات در بخش اکو و سی تی اسکن، فرزندان بالای 22 سال و مسایلی از این قبیل که موجب افزایش شکایات و نارضایتی کارکنان عملیاتی از بهداشت ودرمان شده است. ما امید آن داریم که با برگزاری جلسات مشترک، مشکلات بین بخشی ما حل و فصل گردد.

مهندس امیرحسین مزارعی رییس بهداشت HSE شرکت پالایش نفت آبادان نیز گفت: پرونده های معاینات دوره ای همکاران ما بعلت نوبتدهی طولانی در پلی کلینیک و انجام نشدن مشاوره ها دیر تکمیل می شود لذا موجب پایین بودن شاخص اصلی بهداشتی ما در سلامت کارکنان، که همان معاینات دوره ای است، می شود. نکته دوم که از طرف همکاران مکررا عنوان می شود کم بودن داروخانه های طرف های قرارداد، پرداخت هزینه های دندانپزشکی در زمانی که کارمندان از روند جدید ارجاع اطلاعی نداشتند، تاخیر زیاد در پرداخت هزینه های درمانی است.

   دکتر محمدرضا بستانی معاونت درمان و دارو بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان با اشاره به تغییرات داده شده در ساختار واحد محاسبات و پرداخت بمنظور حل مشکلات پرداختی کارکنان گفت: برای تسریع در این امر علاوه بر تغییراتی که اداره ما انجام داده، نیاز به PR کارکنان داریم ، قرارداد با داروخانه طرف قرارداد منعقد شده است. هزینه های دندانپزشکی که مربوط به سال قبل است برای رفاه حال همکاران پذیرفته می شود.

  دکترحمید سلیمانی رییس سلامت خانواده اظهار امیدواری کرد که همکاری شاغلین و خانواده های آنان برای انجام غربالگری و بیماری یابی مزمن بیش از پیش شود و با ارائه آمار مبتلایان به بیماری های مزمن در جمعیت تحت پوشش ضرورت توجه بیش از پیش به مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز بهداشتی – درمانی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان را خاطر نشان ساخت.

  دکتر نسرین کهن رییس بیمارستان امام خمینی ره نیز با اشاره به تعداد کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی هفتگی به روند نوبتدهی، عدم مراجعه بموقع مراجعین، در مورد قوانین و دستورالعمل های اعزام بیماران توضیحاتی را به حاضرین در جلسه ارائه کرد و همچنین توضیحات جامعی در مورد طرح بهداشت دهان ودندان و غربالگری جمعیت تحت پوشش داد و گفت: متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی و تذکرات همکاران ما در واحدهای سلامت خانواده بدلیل عدم همکاری خانواده ها تاکنون در انجام این طرح موفق نبودیم.

   این جلسه در پایان چند مصوبه داشت، ازجمله آنها: تداوم تشکیل جلسات هر ماه/حضور رییس عملیات غیرصنعتی شرکت پالایش درجلسات/ مکاتبه برای قراردادن PR کارکنان شرکت پالایش در اختیار بهداشت ودرمان جهت تسریع در امر پرداختهای کارکنان/ تشکیل جلسه برای همکاری و تسریع در امر غربالگری دهان و دندان با هماهنگی رییس بیمارستان، مسئول طرح غربالگری دهان ودندان، رییس بهداشت شرکت پالایش و روابط عمومی شرکت پالایش برگزار شده تا هماهنگی لازم انجام گردد.


پالایش2
پالایش1
شرکت پالایش

۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۵۱
تعداد بازدید : ۱,۰۴۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید