سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۰۸

اخبار

مشارکت فعال بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان دربسیج ملی کنترل فشارخون

در این طرح ملی کلیه ایرانیان بالای 30سال و تمام بانوان باردار و بیماران کلیوی بطور فعال در مدت یک ماه مورد سنجش و غربالگری قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان-« بدانیم واقدام کنیم » طرح ملی کنترل فشارخون براساس این شعار پایه گذاری شده است. هر ساله این قاتل خاموش در حدود 100.000نفر را آرام و بیصدا به کام مرگ می فرستد. این کمپین ملی که کلیه جمعیت ایرانیان با متوسط سنی 30سال تا70 سال و همچنین بانوان باردار و تمام بیماران کلیوی را با هرگروه سنی مورد ارزیابی و غربالگری قرار می دهد. مدت انجام طرح از تاریخ از27اردیبهشت ماه 1398تا پایان 15 تیرماه 1398 است. برای اطلاع از وضعیت فشارخون خود بایستی به کلیه مراکز و پایگاههای منتخب این طرح مراجعه کرده و ضمن اطلاع از وضعیت فشارخون خود، در این طرح ملی شرکت کنیم. طرح در 2مرحله انجام می شود: اطلاع رسانی و غربالگری، ثبت اطلاعات نیز در سامانه الکترونیک با 3روش خوداظهاری،مراجعه به پایگاههای تعیین شده، ثبت در پایگاههای خانه بهداشت صورت می گیرد. از 17خرداد لغایت15 تیرماه بطور فعال طرح ادامه خواهدیافت. در این طرح همراه داشتن کارت ملی الزامی است و اطلاعات هر فرد در سامانه الکترونیک سیب (سامانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی) وارد می شود. روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان با شرکت فعال در جلسات هماهنگی در دانشکده علوم پزشکی آبادان، گزارشی از وضعیت اجرای طرح پزشکی خانواده در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و غربالگری بیماریهای مزمن درجمعیت تحت پوشش  سازمان، از جمله کنترل فشارخون به حاضرین در جلسه ارائه کرد و گفت: ما مفتخریم که از سال 1381 با اجرای طرح پزشک خانواده به غربالگری بیماریهای مزمن از جمله فشارخون در شاغلین و خانواده های جمعیت تحت پوششمان همت گمارده ایم.

 در بیماری فشارخون، افراد معمولا علامتی ندارند. ممکن است گاهی افرادی دارای فشارخون بالا سرگیجه، تاری دید، خستگی زودرس و تپش قلب، تنگی نفس شبانه یا هنگام فعالیت، و درد قفسه سینه داشته باشند.  


فشارخون2
فشارخون1
فشارخون

۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۵۳
تعداد بازدید : ۸۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید