سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۱۸

اخبار

اقدامات انجام شده در بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان در مقابله با بیماری کرونا

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان گفت ایجاد بخش اورژانس ویژه بیماران تب دار و تنفسی و تهیه تجهیزات حفاظتی از جمله اقدامات انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان - دکتر نصراله حسونی بحرینی در گفتگوبا واحد خبر این مرکز گفت:از ابتدای شروع همه گیری این بیماری، کمیته مدیریت بحران بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان بطور مستمر تشکیل جلسه داده است. بدنبال آن سیستم در وضعیت آماده باش قرارگرفت و ابن اقدامات تاکنون پیگیری و انجام شده است.آماده سازی بخش اطفال جهت بستری موارد احتمالی با توجه به اینکه ما بیمارستان دوم معین در منطقه هستیم. با توجه به متفاوت بودن علایم در بیماران مبتلا بخش اورژانس 2 را راه اندازی کردیم. برای کنترل بیشتر، بخش داخلی را جهت بستری بیماران تنفسی و تب دار مجهز نموده و کلیه اتاق ها را با تهویه مناسب تجهیز نمودیم. همچنین کلیه تخت های بخش ICU را بطور کامل از هم مجزا کردیم وفشار منفی لازم را با ایجاد فن ها و فیلترهای مناسب ایجاد نمودیم.

  رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان در ادامه گفت: در این مدت با تلاش همکاران در واحد تجهیزات پزشکی ما توانسته ایم کلیه وسایل حفاظت فردی همکاران را تهیه کرده و بر اساس سهمیه بندی به کلیه واحدها ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده جهت استفاده همکاران تحویل شده است.

  دکتر نصراله حسونی بحرینی از تعامل سازنده با سایر ادارات، منطقه آزاد و اداره بازرگانی خبر داد و گفت: در تعامل ایجاد شده توانستیم منابع و تجهیزاتی نیز جذب کنیم. برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی پلی کلینیک با رعایت دستورالعمل ها و محدودیت خاص، به بیماران خدمات می دهد. در همین حال، برای ساماندهی ارجاعات از درمانگاهها، کلینیک ارجاع در پلی کلینیک 3روز در هفته راه اندازی شده است.

با توجه به اینکه درمانگاه مرکزی بیمارستان در حال حاضر به بخش اورژانس بیماران تنفسی و تب دار تبدیل شده است، جمعیت تحت پوشش این درمانگاه به سایر درمانگاههای تحت پوشش این مرکز و نزدیکترین آن به محل سکونت بیماران، برای دریافت خدمات مورد نیازشان ارجاع شده اند.دستگاههای حضور و غیاب کارکنان برای جلوگیری از انتقال بیماری به دستگاههای با سنسورهای چشمی مدرنیزه شده است. 

در خاتمه از حمایت های مدیر عامل محترم سازمان دکتر حبیب اله سمیع که در تجهیز بخش های ویژه از هیچگونه کمکی دریغ نکرده و در تمام لحظات ما را مورد عنایت خود قرارداده اند، و با این امر موجب دلگرمی همه کارکنان منطقه شده اند، تشکر و قدردانی می کنم. بامید اینکه هر چه زودتر جهان از شر این پاندمی رهایی یابد.

3
20
18
12

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۴۰
تعداد بازدید : ۹۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید