سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۱

اخبار

گرامیداشت هفته جهانی شیر مادر در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

با توجه به شرایط موجود و همه گیری بیماری کرونا، کارشناسان مرکز از فضای مجازی برای آموزش مخاطبان خود استفاده کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان-  روشنک عالی محمد مسئول بهداشت خانواده مرکز گفت: در ارزشمند بودن شیر مادر و تغذیه کودک با آن، سخن بیشمار گفته شده، اما آنچه حق مطلب را در این مورد ادا می کند- سخنان گهر بار امام حسین ع در دعای روز عرفه است که ایشان در شمارش نعمت های الهی به تغذیه با شیر مادر در دوران کودکی اشاره می فرماید: " در گهواره کودکی ناتوان بودم، مرا از هر آسیب و خطر حفظ کردی و از شیر مادر غذایی گوارا- روزی ام نمودی."

   شعار امسال سازمان جهانی بهداشت بمناسبت این هفته" سیاره ای سالم با حمایت از تغذیه با شیر مادر" است. هفته جهانی شیر مادر امسال در شرایطی برگزار شد، که امکان برگزاری غرفه ها و نمایشگاههای شیر مادر، با وجود بیماری همه گیر کرونا، امکانپذیر نبود.  بهمین منظور واحد بهداشت خانواده مرکز با همکاری عاطفه صادقیان کارشناس کلاس های زایمانی بیمارستان، یک گروه مجازی تشکیل داده و تمام مادران باردار و شیرده تحت مراقبت این امور، به آن لینک شدند. شرح اجمالی اقدامات انجام شده مشترک بشرح زیر است: گروه مجازی مادران مرکز ما متشکل از 109 مادر زایمان کرده و شیرده و 32 نفر بانوی باردار و کارشناسان مرکز بود. در این گروه فیلم های آموزشی و پیام های بهداشتی و همچنین صداهای ضبط شده کارشناسان مرکز، به اشتراک گذاشته شد.

 همچنین پاسخگویی به سوالات مادران در خصوص مشکلات شیردهی توسط مدرس بهداشت مارادن مرکز، در گروه انجام شد. شماره های تماس مرکز بیمارستان - شماره های داخلی واحدهای مختلف مامایی بهداشت خانواده جهت استفاده مخاطبان در گروه بارگزاری شد.

به مادرانی که جهت انجام مراقبت های بارداری و پس از زایمان و واکسیناسیون فرزندان خود به مراکز ما، مراجعه داشته اند نیز آموزش های چهره به چهره داده شد. برای بروز رسانی دانش همکاران مراکز بهداشت خانواده نیز آزمون غیرحضوری IR با همکاری آموزش و پژوهش برگزار گردید.

شیرمادر

۱۹ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۲۰
تعداد بازدید : ۱,۰۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید