سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۲

اخبار

برگزاری جلسه شورای سلامت اداری در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان گفت در این مرکز همکاران بر اساس نرم افزار بومی شده ارتقاء سلامت اداری در حال ادامه فعالیت های جاری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان- دومین جلسه شورای ارتقاء سلامت اداری با حضور دکتر نصراله حسونی بحرینی و دکترمحمدرضا طباطبایی نماینده بازرسی در جنوب و سایر اعضاء تشکیل شد. رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان با گرامیداشت حضور نماینده بازرسی جنوب در منطقه، گفت: بومی سازی نرم افزار سلامت اداری، کمک شایانی به تکمیل اطلاعات اقدامات انجام شده در مناطق مختلف سازمان بر اساس آیتم های تعریف شده مانند انضباط اداری و مالی، نظارت و کنترل داخلی، پاسخگویی، شفافیت، قانون گرایی و سایر موضوعات نهفته در آن می کند.

 نماینده بازرسی جنوب در پاسخ گفت: تحول و ارتقاء سلامت اداری بر اساس بومی سازی سنجه های قبلی که 9 شاخص را شامل می شود، ارزیابی شده و نظارت بازرسی سازمان هم اساسا در نقاطی متمرکز است که به موارد مالی ختم می شود.

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان اظهار داشت: در مبحث قانون گرایی درایوی در سیستم های همکاران ایجاد شده که در آن اجرای دستورالعمل ها و تعریف برنامه های عملیاتی تعریف شده است، مدیریت بحران، افزایش پاسخگویی به گیرندگان خدمت ، پایش شاخص های عملکردی بر اساس نهادهای ناظر بالادست. برگزاری وپایش کمیته ها، اجرای مصوبات، پسخوراند اقدامات پیگیری شده، نظارت بر اجرای پروفیلاکسی در بخش های زنان و جراحی وآنتی بیوتیک تراپی برای حفظ ایمنی بیمار، کنترل مصرف آنتی بیوتیک ها، طراحیaction plan برای افزایش درآمد و کنترل هزینه ها، اخذ گواهینامه ها و پروانه های درمانگاهها(قانون گرایی) و اقداماتی از این قبیل که توسط کارکنان این مرکز در راستای اجرایی شدن بیش از پیش این نرم افزار و ارتقاء سلامت اداری انجام داده اند.

 دکتر نصراله حسونی بحرینی ادامه داد: در حال حاضر بر ارجاعات به خارج از مرکز نظارت دقیق می شود، کلیه مراجعین در بخش های بستری و سرپایی شناسایی می شوند، موارد ارجاع به خارج از سیستم در مبحث رادیولوژی با جذب یک رادیولوژیست و عقدقراردادهمکاری با یک نفر متخصص طب فیزیکی کاهش یافته و در حال کنترل است.کمیته های نظارت بر اقلام مصرفی بخش ها تشکیل شده که باعث بهینه سازی مصرف تجهیزات در واحدهای زیربط شده است.در عین استفاده از تجهیزات، برای حفظ سلامت کارکنان بویژه در برابر بیماری کووید-19 سعی کردیم که از کالاها و تجهیزات با کیفیت و استاندارد استفاده کنیم که خوشبختانه این امر باعث شدکه ما کمترین موارد مبتلا به این بیماری را در میان همکارانمان داشته باشیم.

برای کنترل تعداد داروهای تجویزی شده بیماران- بررسی مصرف آن در بیماران- و کنترل و نظارت بر تداخلات دارویی کلینیک بررسی تداخلات دارویی تشکیل دادیم که هم باعث رضایتمندی بیماران شده و همچنین شاهد بهبود وضعیت در سیستم دارویی مرکز بودیم.

در ادامه اعضای شورا به ارائه گزارش و اقدامات انجام شده در راستای اجرایی شدن شاخصه های نرم افزار ارتقاء سلامت اداری پرداختندو اظهار امیدواری کردند که با حمایت های نماینده بازرسی سازمان ، در اجرای قوانین و تکمیل نرم افزار موفق تر باشند.

3
شورای سلامت

۳۰ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷
تعداد بازدید : ۵۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید