سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۱۹
 

اخبار

گفتگوبادکتر حاتم فرحانی مجد رییس بخش اورژانس بیماریهای تنفسی و کرونا

روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان بمناسبت روز پزشک گفتگویی با دکتر حاتم فرحانی مجد از پیشگامان خط مبارزه با بیماری کووید-19 در منطقه انجام داده است که در ادامه می خوانید.

- آقای دکتر ضمن عرض تبریک روز پزشک به شما و دیگر عزیزان همکار شما در این مرکز، خودتان را برای خوانندگان سایت معرفی کنید:

بنام خدا دکتر حاتم فرحانی مجد هستم پزشک عمومی و رییس بخش اورژانس بیمار های تنفسی و تبدار و کرونا بیمارستان نفت آبادان، بنده 23 سال سابقه خدمت در این مرکز دارم و مدت 5 سال است که مسئولیت این مرکز 24 ساعته را بعهده دارم و از زمان شیوع بیماری کووید-19 به بخش اورژانس بیماری های تنفسی و کرونا تغییر کاربری پیدا کرده است.

- در مورد خدمات و اقدامات پزشکی که در بخش اورژانس کووید-19 برای بیماران انجام می دهید، لطفا توضیحاتی بدهید؟

در اصل فلسفه وجودی تشکیل این بخش ابتدا جداسازی این بیماران از سایر بیماران عادی و غربال کردن سریع و جلوگیری از missed شدن بیماران، ارائه خدمات بهینه و تشخیص بموقع آنان بود.تمام کارهای اولیه و مراحل تشخیصی، انجام CT SCAN، انجام آزمایشات (مثل CRP و  PCR)، انجام مشاوره های لازم و در صورت اثبات وجود بیماری به 2 صورت سرپایی و یادر بخش بستری و درمان می شوند.

-بیماران معمولا با چه علایم و شکایتی مراجعه می کنند؟

بیماران علایم مختلفی را دارند در هر بیمار این علایم و شکایت ها فرق می کند از کوفتگی عضلانی، حالت سرماخودگی گرفته تا تنگی نفس های شدید که نیاز به دستگاههای کمک تنفسی و بستری در بخش آی سی یو پیدا می کنند.پیشنهاد من به مردم عزیز اینست که از مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی ترسی نداشته باشند و فورا برای درمان مراجعه و اقدام کنند، قبل از اینکه دیر شود.

 

- آقای دکتر شما هم یکی از پزشکان فداکار این مرز و بوم هستید که در خدمت به بیماران و در راه مبارزه با این بیماری، خودتان نیز مبتلا شدید؟

بله جز انجام وظیفه کار دیگری نکردم. در این مدت خودم هم به این بیماری مبتلا شدم که خوشبختانه بخیر گذشت و توانستم بر آن غلبه کنم.

بنده هم یک عضو کوچک از جامعه بهداشتی درمانی کشورم هستم و افتخار می کنم که به مردم خود توانسته ام خدمت کنم.در این مدت حتی درمان فرزندم را به تاخیر انداختم ولی در خدمت به مردمم کوتاهی نکردم.

همه همکاران ما در تمامی مراکز درمانی از نیروهای خدماتی گرفته تا پرستاران و همه گروه های پزشکی در این مدت فداکاری و از جان گذشتگی کردند.

- آقای دکتر چه توصیه ای برای هموطنان دارید؟

با عرض تسلیت بمناسبت ایام محرم و عزاداری امام حسین ع، از همه هموطنان درخواست می کنم که ضمن ارج نهادن به این ایام، مراقب خود و خانواده هاشان هم باشند و با توجه به تمام دستورالعمل های بهداشتی و رعایت آنها در مراسم هایی که در فضای باز برگزار می شود شرکت کنند و با عمل کردن به این دستورات( پوشیدن ماسک، شست وشوی مرتب دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی 2 متر ) به سلامت جامعه و در نابودی بیماری به جامعه پزشکی کشور کمک کنند.دکتر فرحانی روزپزشک

 

۱ شهریور ۱۳۹۹ ۰۹:۴۴
تعداد بازدید : ۷۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید