سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۴۳

اخبار

روزهای شلوغ واحد خدمات پرستاری در منزل و کلینیک زخم به وقت کرونا

شیوع کرونا بسیاری از خدمات وکارها را دچار تغییرکرده است به نحوی که برخی از فعالیت ها قطع شده است.


اما کارشناسان واحد خدمات پرستاری در منزل home care” “ وکلینیک زخم بیمارستان نفت تهران نه تنها بدون وقفه و تغییر در برنامه های کاری ، به ارایه خدمات به بیماران مشغول هستند. بلکه درمواقعی که بیماری اوج می گیرد، پنجشنبه وجمعه و روزهای تعطیل را آنکال هستند و چه بسا بر سر بالین بیماران اعزام شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، فرزانه آقاجری با بیان این مطلب افزود: همکاران ما در واحد خدمات پرستاری در منزل home care” “ و کلینیک زخم  با رعایت  کامل پروتکل های بهداشتی و پوشش مناسب، وارد حریم شخصی  بیماران می شوند  و به بیماران  اطمینان می دهند که  ناقل کرونا نیستند.
 وی گفت: همکاران ما علاوه بر مراجعه به منازل، به  بیماران کلینیک  زخم وبخش های بیمارستان که نیاز به  خدمات پانسمان  و رسیدگی دارند خدمات می دهند .
 وی توضیح داد: از زمان  شیوع کرونا یک گروه جدید از بیمارانی که نیاز به خدمات ما دارند اضافه شده است  که  این گروه بیماران کرونایی هستند وهرگاه به ما اعلام شود برای  معاینه و پیگیری درمان آنها مراجعه می کنیم؛ به این شکل که  همکاران ما درستاد کرونا از ما می خواهند که به بیمار کرونایی مد نظر سر بزنیم ، که با توجه به اینکه  اغلب این موارد زمانبندی مشخصی ندارد، هر زمان اعلام شود ما برای اقدامات  درمانی و ارزیابی  به محل  مراجعه  می کنیم.
 آقاجری گفت: کارشناسان واحد خدمات پرستاری در منزل، کنترل علایم حیاتی، گرفتن شرح حال و نمونه گیری برای آزمایش وجمع آوری اطلاعات انجام می دهند  و به مسولین مربوطه گزارش می دهند تا  تصمیم گیری شود که این بیماران به  بیمارستان  منتقل شوند یا خیر .
آقاجری تصریح کرد: برخی از بیماران در ابتدای شیوع  کرونا از اینکه  کارشناسان ما به منازل آنها بروند ترس داشتند ، اما دقت  والزام  ما برای رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت  پوشش کامل بهداشتی مخصوص  ،استفاده ازشیلد و دیگر محافظ ها وهمچنین تغییر نگرش مردم، موجب شده است این نگرانی کاهش یابد و فرد به کارشناسان  home care” “خدمات پرستاری در منزل بیمارستان نفت اعتماد داشته باشد.
 آقاجری افزود: مراقبت از خودمان وبیماران را جدی می گیریم ،  بخصوص استفاده از لباس حفاظتی برای کارشناس فیزیوتراپ  که اغلب از فاصله بسیار نزدیک  با  بیماران در ارتباط است بسیار ضروری است ، استفاده از گان و لباس حفاظتی تقریبا به پوشش عادی  همکاران ما در واحد خدمات پرستاری در منزل” home care”  تبدیل شده است.
 وی گفت: با توجه به اینکه اغلب بیماران کرونایی  افرادی هستند که بیماری های  زمینه ای  دارند، پس از ترخیص از بخش کرونا نیز به  کلینیک زخم مراجعه می کنند که در کلینیک زخم نیز  تمام پروتکل های  بهداشتی برای حفاظت از بیمار وپرسنل و  عدم انتقال آلودگی  به بخش های دیگر کاملا رعایت می شود.
 وی  درمورد مدت حضور کارشناسان کلینیک زخم  و home care” “  گفت: مدت زمان حضور کارشناس فیزیوتراپ حدود 45 دقیقه  و کارشناس پرستاری 25 دقیقه است که نسبتا زمان طولانی است و در صورتی که  موارد بهداشتی و پوشش رعایت نشود امکان ابتلا به کرونا افزایش می یابد.
مسول بخش "home care" خدمات پرستاری در منزل یاد آور شد : پرستار کلینیک  زخم ، که کار پانسمان  بیماران  را هم در کلینیک  زخم و در بخش  های کرونایی  و بخش های غیر کرونایی  انجام  می دهد ، مدت 20 تا 40 دقیقه  در فاصله نزدیک  با بیمار قرار دارد  ،  در هر بخش  لباس و گان را عوض می کند و به تعداد  بیمارانی که ویزیت می  شوند ، گان  و لباس  محافظتی را  تعویض می کند تا با رعایت  کامل  نکات ایمنی،  زخم را پانسمان کند .  زیرا در مواردی مثل بیماران دیابتیک، پانسمان زخم  برای سلامت بیمار بسیار مهم است و نمی توان انجام آن را به تاخیر انداخت.
آقاجری تاکید کرد: در کل هر بیماری که  از بیمارستان مرخص می شود  ونیاز به مراقبت های بعدی  دارد و نمی تواند به بیمارستان مراجعه کند،  کارشناسان home care” “   صرف نظر از اینکه بیمار کرونایی بوده  است یا خیر ، خدمات مورد نیاز بیمار را ارایه  می دهند.
 تقریبا 20 تا 30 درصد از بیماران واحد  خدمات پرستاری در منزل home care” “ مورد مراقبت هستند در شرایط  حاضر به کرونا دچار شده اند خدمات دهی ما به آنها نه تنها هیچ تغییری نکرده است ومثل  قبل به آنها رسیدگی می شود بلکه کیفیت و ایمنی  نیز بالا رفته است.
 وی تصریح کرد: گروه خدمات پرستاری در منزل home care” “ و کلینیک زخم  متشکل از بهناز حسنی ( کارشناس زخم )،نوشین نیک خواه (کارشناس  home care” “ و واحد کلینیک زخم)،زهرا مروستی(کارشناس زخم  و home care””)،مونا حراسی (کارشناس فیزیوتراپی)، حمید ابراهیمی امدادگر home care” “  است که همه این همکاران به بیماران کرونایی  خدمات می دهند  وتفکیکی در این خصوص صورت نگرفته است وبراساس  وظایف تخصصی  که قبلا در قبال بیماران خود داشتند روند بهبودی آنان را رسیدگی می کنند.  تا بیمارانی که قبلابا آنها درارتباط بودند، همچنان اطمینان خاطر داشته باشند.

۴ شهریور ۱۳۹۹ ۱۵:۱۳
تعداد بازدید : ۳۳,۷۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید