سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۵۷
 

اخبار

نجات جان مادر باردار در بیمارستان نفت آبادان

بیمار غیرشرکتی و 31 ساله با سابقه بیماری زمینه ای و سزارین تکراری متعدد و خونریزی واژینال به بیمارستان نفت آبادان مراجعه کرد، با اقدام بموقع تیم پزشکی از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان - بیمار غیرشرکتی 31 ساله، بارداری ششم، شکم چهارم و با سابقه یک حاملگی خارج از رحم و سزارین تکراری همراه با چسبندگی های متعدد ناشی از سزارین های قبلی، بیماری زمینه ای و کیس شناخته شده تالاسمی، با شکایت از خونریزی واژینال به بخش زنان بیمارستان نفت آبادان مراجعه کرد.  پس از انجام سونوگرافی مشخص شد که بیمار دارای بارداری با جفت سرراهی( Placenta Previa ) بوده است. بیمار در بخش زنان بستری و تحت نظر تیم پزشکی قرار گرفت. در ساعت 3:15 دقیقه صبح روز بستری دچار خونریزی شدید و کنتراکشن های شدید شد. شرایط بیمار مرتبا به پزشک متخصص زنان گزارش می شد، با توجه به شرایط پیچیده زمینه ای بیمار و نیاز وی به مراکز درمانی مجهزتر تلاش سوپروایزر درمانی و پزشکان متخصص بیمارستان نفت آبادان برای گرفتن پذیرش و اعزام بیمار به یکی از بیمارستان های مجهزتر اهواز بی نتیجه ماند، بناچار تیم پزشکی بیمارستان تصمیم گرفت که اقدام درمانی لازم برای نجات جان مادر باردار را با سرعت انجام دهد. تیم پزشکی متشکل از دکتر شقایق استرکی و طاهره فرهمندیان متخصصین زنان، محمد نوری متخصص اورولوژی، فاطمه راستگو متخصص کودکان و نوزادان، دکتر مومن متخصص بیهوشی و سایر همکاران در اتاق عمل مرکز آماده نجات جان مادر شدند و بیمار در ساعت 6:45 دقیقه صبح به اتاق عمل برده شد، در حین عمل چسبندگی های متعدد شکم و دستگاه ادراری بیمار برطرف گردید و چون بعد از چند بار سزارین امکان ترمیم رحم و متعلقات آن میسر نبود و خونریزی وی قابل کنترل نبود،  بنا به تشخیص تیم پزشکی حاضر در اتاق عمل، برای نجات جان مادر تصمیم به خارج کردن رحم و متعلقات آن گرفته شد،در حین عمل جراحی به بیمار 10واحدP.C و 14 واحدFFP تزریق شد. نهایتا بیمار با حال عمومی خوب به بخش ICU منتقل گردید. 

نوزاد دختر با آپگار 6 و وزن 1.900 گرم پس از ویزیت متخصص کودکان به بخش نوزادان منتقل شد و پس از گرفتن پذیرش از بخش NICU جهت ادامه درمان به اهواز منتقل گردید.

۱۳ شهریور ۱۳۹۹ ۱۷:۱۵
تعداد بازدید : ۱,۱۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید