سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ۱۳:۴۶

اخبار

اقدامات انجام شده در موج چهارم کرونا دربهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان: موفقیت این مرکز در مقابله با موج چهارم کرونا، بدون مساعدت ها و همکاری مدیرعامل سازمان، مدیر منابع انسانی و سایر کارشناسان ستادی امکانپذیر نبود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان- دکتر نصراله حسونی بحرینی رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان در گفتگو با روابط عمومی مرکز گفت: در 2 ماه گذشته که پیک چهارم کرونا را در منطقه داشتیم، توانستیم خدمات قابل توجهی به جمعیت تحت پوشش ارائه کنیم، در این خصوص در اورژانس تنفسی حدود 5500 بیمارو مراجعه کننده داشتیم، 1250 نفر در کلینیک تخصصی تنفسی و کرونا، مورد بررسی و درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در همین مدت تعداد 55 نفر از بیماران مبتلا به کرونا، با رضایت خودشان، بصورت سرپایی درمان دارویی کرونا( تزریق remdesivir ) گرفتند و درمنزل تحت قرنطینه قرار گرفتند و مراقبت شدند. با این اقدام هم استرس و نگرانی آنان و خانواده هایشان کاهش یافت و هم اینکه از تخت های محدود موجود در بخش بستری کرونا، برای بیماران بدحال تر و نیازمند مراقبت بیشتر، استفاده شد.

دکتر نصراله حسونی بحرینی در ادامه اظهار داشت: در بخش کووید1، تعداد 250 بیمار بستری تحت درمان قرار گرفتند، که بسیاری از آنان از مراقبت های icu  استفاده کردند.

رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در 2ماهه اخیر در این مرکز گفت: ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به حدود 5600 بیمار در پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، بستری 350 مورد کیس های مختلف داخلی و جراحی، 302 مورد عمل جراحی ضروری و اورژانس، انجام 48 مورد زایمان در بخش رنان و زایمان از سایر خدمات انجام شده در بیمارستان نفت آبادان است. با فرهنگ سازی و آموزش هایی که همکاران در بخش زنان و مرکز مامایی انجام داده اند، شاخص زایمان طبیعی در مرکز به 74% ارتقا یافته است.

وی همچنین گفت: بیمارستان نفت آبادان تنها مرکز درمانی در منطقه است که همزمان تمام انواع خدمات درمانی را در هنگام شیوع کرونا، به همشهریان و جمعیت تحت پوشش، ارائه می کند، هم حوادث صنعتی را پوشش می دهد و هم خدمات ویژه به بیماران کرونایی دارد و سایر خدمات را از جمله، عمل های جراحی اورژانس و زایمان ارائه می کند.

دکتر نصراله حسونی بحرینی در ادامه اظهار داشت: در تمام موج های کرونا و مواردشیوع آن در منطقه، مساعدت و همکاری همه مسئولین ستادی همراه ما بوده و بدون عنایات آن عزیزان ارائه این خدمات در این مرکز امکانپذیر نبود، لذا در اینجا بر خود لازم می دانم که از دکتر سید مهدی هاشمی مدیر عامل سازمان برای حمایت های شبانه روزی و پشتیبانی وی،  دکتر امیر قائم پناه مدیر منابع انسانی برای برای تلاش شبانه روزی در جهت نوسازی و تقویت ناوگان حمل و نقل و آمبولانس ها و همچنین اختصاص مجوز جذب نیروی انسانی، مهندس بهنام سمیع در پیگیری گازهای طبی و دستگاه اکسیژن ساز، حوزه های مختلف درمان سازمان در جهت تخصیص تجهیزات پزشکی سرمایه ای و مصرفی، و روابط عمومی سازمان برای اطلاع رسانی و انتشار اخبار منطقه، تشکر ویژه داشته باشم.

وی افزود لازم است اضافه کنم که بر اساس حمایت ها و دستور دکتر سید مهدی هاشمی مدیر عامل سازمان و پیگیری های امیر قائم پناه مدیر منابع انسانی سازمان، تاکنون 3 آمبولانس به این مرکز اختصاص داده شده است که تاحدودی از فرسودگی ناوگان لجستیک و حمل و نقل بیمار کاسته است و مقرر است آمبولانس دیگری نیز به این مرکز اختصاص یابد. بر این اساس در هفته قبل یک دستگاه آمبولانس تیپ B (مجهز به امکانات icu )به بیمارستان نفت آبادان اختصاص یافت که ضمن ارتقا سطح کیفیت ارائه خدمات، موجب افزایش رضایتمندی خدمات گیرندگان و آرامش خاطر کارکنان برای ارائه خدمات بهینه شده است.

رییس بهداشت ودرمان

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۱۹
تعداد بازدید : ۵۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید