سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ۰۷:۲۱

اخبار

اقدامات آموزشی انجام شده بمناسبت روز جهانی تیروئید در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

کم کاری تیروئید درمان نشده در دوران بارداری مادر، سبب کم خونی، مسمومیت های دوران بارداری،تولد کودک کم وزن، سقط جنین و عدم پیشرفت در رشد کودک و اختلال در روند رشد مغز کودک می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان-  روشنک عالی محمد مسئول بهداشت خانواده و مامایی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان در گفتگو با روابط عمومی گفت: بمناسبت هفته ملی و روز جهانی تیروئید، با توجه به بیماری کووید19 و رعایت اصل، دوری از اجتماعات- اقدامات آموزشی این مرکز بصورت مجازی در گروههای مختلف هدف بارگزاری و ارسال شده است. شعار روز جهانی تیروئید امسال" مادر کودک و ید" انتخاب شده است. با توجه به اهمیت عملکرد غده تیروئید در بدن، از اهداف این هفته افزایش سطح آگاهی مردم بویژه مادران از بیماری های تیروئید، عوارض آنها و همچنین راههای پیشگیری و درمان بیماری های این غده مهم در بدن می باشد. این غده، یکی از بزرگترین غدد درون ریز بدن است که هورمون های تولید شده از آن بر عملکردهای حیاتی بدن تاثیر می گذارند، از تنظیم دمای بدن و تپش قلب تا قدرت تفکر و سوخت و ساز بدن. بنابر این اساس، اختلالات این هورمون بر هر سنی تاثیر گذاشته و علایم زیادی در بدن ایجاد می کنند. شایعترین اختلالات این غده پرکاری و کم کاری آن می باشد.

مسئول بهداشت خانواده و مامایی این مرکز ادامه داد: موضوع مهم در مادران این است که کم کاری تیروئید درمان نشده در دوران بارداری سبب کم خونی، مسمومیت های دوران بارداری،تولد کودک کم وزن، سقط جنین و عدم پیشرفت در رشد کودک و اختلال در روند رشد مغز کودک می شود.

روشنک عالی محمد همچنین ادامه داد دریافت ناکافی ید در زمان بارداری ممکن است سبب بروز عوارض در مادر و اختلال در تکامل سیستم عصبی جنین می گردد.مسئول بهداشت خانواده بیمارستان نفت آبادان همچنین اظهار داشت که مطالب ذکر شده گوشه ای از  نکات آموزشی است که در گروه های جمعیت هدف خانواده، ورزشی  و حتی بازنشستگان اطلاع رسانی شده است.

4
3
2
1

 

۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۳۴
تعداد بازدید : ۸۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید