سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۱۷

اخبار

گرامیداشت هفته و روز جهانی شیرمادر در بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان

نامگذاری یک روز با عنوان شیرمادر، برای حمایت از این فرآیند طبیعی و عالی ترین وظیفه عاطفی و ذاتی مادرانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان- بمناسبت گرامیداشت هفته و روز جهانی تغذیه با شیر مادر، همه ساله همزمان با همه مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور، در این مرکز نیز فعالیت های گوناگونی همسو با شعار سال بهداشت جهانی برگزار می گردد.

روشنک عالی محمدکارشناس مسئول بهداشت خانواده و مراقبت های کودکان بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان، در گفتگو با روابط عمومی مرکز در بزرگداشت این روز گفت.اهمیت تغذیه طبیعی نوزاد سبب شده است تا سازمانهای جهانی بهداشت ویونیسف، همه ساله از 16 - 10 مرداد ماه را بعنوان روز و هفته جهانی شیر مادر تعیین کرده و هر سال نیز برای ترویج تغذیه با شیرمادر در جهان شعار و دستورالعمل هایی اعلام می گردد.

وی در ادامه گفت: همزمان با سایر مراکز بهداشتی ودرمانی در سرارسر کشور عزیزمان ایران، ما نیز برنامه ها و فعالیت هایی را در جهت اجرای دستورالعمل های شعا آن سال، تهیه و اجرا می کنیم. عمده فعالیت ها و برنامه هایی که امسال اجرا می کنیم به این شرح است:

  1. ارسال پیامک و اطلاع رسانی از طریق اتوماسیون اداری و گروههای واتساپی و سامانه به گروه های هدف(مادران شیرده و باردار)
  2. برگزاری کنفرانس شیرمادر توسط اینجانب برای گروهای هدف در بخش زنان، مامایی و کودکان و اتاق عمل
  3. تقدیر از مادرانی که کودکان خود را با شیر مادر تغذیه نموده اند، در قالب یک پکیج تبلیغاتی کوچک و اهدا لوح تقدیر
  4. برگزاری وبینار آموزشی شیردهی در کرونا توسط اینجانب یا همکاری آموزش ستاد سازمان
  5. با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در منطقه، کلیه مطالب و آموزش های سمعی و بصری از طریق گروه های مجازی و واتساپی مادران شیرده و باردار و بهبود کیفیت و... اطلاع رسانی و ارسال خواهد شد.
  6. با همکاری مسئول محترم  پلی کلینیک ، اتاق شیردهی برای مادران شیرده مراجعه کننده به کلینیک زنان و کودکان راه اندازی شد.
  7. با هماهنگی مسئول محترم بخش زنان ، نیز فرم های آموزشی پرسنل هدف و دستورالعمل های ترویج شیر مادر به پرسنل هدف آموزش داده شده و استفاده از آن اجرایی شد.
  8. کلاس آموزش و ورزش های بارداری در محل جدید راه اندازی شد، بامیدروزهای بدون کرونایی و حضور مادران جهت دریافت آموزش های قبل از زایمان و کلیه گروه های هدف در بهداشت خانواده  بصورت حضوری.
  9. با توجه به اداه روند واکسیناسیون در محل استقرار پایگاه در باشگاه گلستان،در کنار پمفلت های آموزشی دیگر پمفلت های شیردهی و کتابچه های آموزشی تغذیه با شیر مادرو فعالیت های حمایتی حرکتی و ذهنی کودکان 6-1 سال نیز به جمعیت تحت پوشش مراجعه کننده توزیع گردید و آموزش های ضروری به آنان داده شد.

تیروئید
7
6
5
3
2
1
شیرمادر

۱۲ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۲۸
تعداد بازدید : ۷۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید